🔻ژنرال سرگی سوروویکین، یکی از فرماندهان ارشد روسیه، یک هفته است، از زمانی که نیروهای واگنر به سمت مسکو حرکت کردند، در انظار عمومی دیده نشده است.

🔻ژنرال سوروویکین به دلیل شیوه‌های بی‌رحمانه‌ای که هنگام فرماندهی عملیات نیروهای روسی در سوریه به کار می‌برد، به «ژنرال آرماگدون» معروف است.

🔻ژنرال سوروویکین فرمانده نیروهای هوافضای روسیه و معاون فرمانده نیروهای این کشور در اوکراین است.

🔻او از اکتبر ۲۰۲۲ تا ژانویه ۲۰۲۳ فرماندهی کل نیروهای روسی در اوکراین را برعهده داشت و پس از آن تنزل رتبه یافت.

🔻در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳، پس از آغاز حرکت نیروهای مزدور واگنر به سمت مسکو، او در ویدئویی از آنها خواست تا «از خواست و فرمان» ولادیمیر پوتین پیروی کنند و به پایگاه خود بازگردند. او هیچ نشان و درجه‌ای بر لباس خود نداشت و پریشان و فرسوده به نظر می‌رسید.

🔻یک گزارش نیویورک تایمز، بر اساس یک جلسه توجیهی اطلاعاتی ایالات متحده، می‌گوید که ژنرال سوروویکین از قبل از شورش واگنر اطلاع داشته و مقامات از او بازجویی می‌کرده‌اند تا ببینند آیا او با آن‌ها همدست بوده است یا نه.

ژنرال سوروویکین به بی‌رحمی شهرت دارد.

🔻تحت فرماندهی او، نیروهای روسی حملات توپخانه‌ای و پهپادی متعددی را به زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین، مانند نیروگاه‌ها، در طول زمستان انجام دادند.

در سال ۲۰۱۷، سوروویکین به فرماندهی نیروهای روسی منصوب شد که برای کمک به بشار اسد برای مبارزه با گروه‌های مخالف به سوریه اعزام شده بودند.

🔻در طول هشت ماه فرماندهی او، نیروهای روسی مرتکب موارد نقض حقوق بشر، مانند استفاده از سلاح‌های شیمیایی و بمباران بیمارستان‌ها شدند.

🔻دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید سوروویکین به همراه دیگر فرماندهان روسی و سوری، در جریان پیشروی در استان ادلب از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، عمداً به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی حمله می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید