بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با رونمایی طرحی اعلام کرد که قصد دارد پس از نابودی حماس، غزه را طی ۱۰ سال به قطب سرمایه‌گذاری منطقه تبدیل کند.

طبق این طرح، نوار غزه در یک برنامه سه‌مرحله‌ای پس از جنگ، به خودمختاری رسیده و با کمک کشورهای عربی طی ۱۰ سال به قطبی جدید برای جذب سرمایه‌ و یکی از مهم‌ترین بنادر صنعتی مدیترانه تبدیل می‌شود.

در این طرح آمده است که در قدم اول طی یک سال، مناطق امن و عاری از کنترل حماس توسط اسرائیل در غزه ایجاد خواهد شد و ائتلافی از کشورهای عربی کمک‌های بشردوستانه را توزیع کرده و بر آن نظارت می‌کنند.

در مرحله دوم یک ائتلاف عربی در نهادی به نام «اداره توانبخشی غزه»، بر بازسازی و مدیریت امور مالی نوار غزه نظارت کرده و فلسطینیان غزه، منطقه را اداره خواهند کرد و مسئولیت مدیریت آن را بر عهده خواهند گرفت.

در گام سوم که «خودگردانی» نام گرفته، قدرت به آرامی به یک دولت محلی غزه یا یک دولت متحد فلسطینی منتقل خواهد شد. به این ترتیب امنیت اسرائیل تضمین شده و فلسطینی‌ها به پیمان ابراهیم می‌پیوندند.

این پست دارای 4 دیدگاه است

  1. حسن

    چپ بین الملل تمام تلاش خود را می کند تا یکی از بزرگترین سفته بازارهایش باقی بماند پس تلاش می کند تا اسراییل پیروز نشود و وارد رفح نشود . و به فریب رسانه های چپ می گویند که روسیه می خواهد تا جنگ ادامه یابد تا جهان به اوکراین متمرکز نشود . دقیقا برعکس هست و چپها گووووه خوری می کنند تا اسراییل وارد رفح نشود .

  2. بر آخوند لعنت

    و من مطمئنم که انجام داده است.همانطور که اسرائیل را تاپ کرده ؛ بنیامین می‌تواند فلسطین را یک همسایه مدرن کند.بر فلسطینیان است که با ریشه کن کردن حماس آن را تسریع بخشند.
    سویس کشور ویرانه هیتلر زده اتریش را خود آباد کرد تا همسایه مدرن و مرفه داشته باشد.امروزه بعد از هشتاد سال همه اتریشی ها بدون استثنا قدردان سویس هستند.

  3. رضا

    اندر باب گوه خوریهای چپ بین الملل :
    کل فضای مجازی را با سوسشعرهایی چون گلوبالیست و صهیونیسم و … پر کرده اند . در حالیکه تمام گندهای جهان کار چپ بین الملل هست .

  4. رضا

    حال چرا امریکا در پروژه های تروریستی چپ بین الملل مشارکت می کند ؟ مثلا حمایت از جمهوری اسلامی یا قطر که متحد امریکاست و سران فلسطین آنجا هستند ؟
    چپ بین الملل = روسیه و چین و عوامل آنها در تمام کشورها

دیدگاهتان را بنویسید