فائزه هاشمی:
نگرانی از بی‌حجابی که اخیرا به یک دغدغه جدی تبدیل شده بر اساس چه حکم دینی است؟موضوعی که نه وعده بهشت برای حجاب و نه هشدار جهنم برای بی حجابی دارد. ۴۶ درصد مراجع (۱۹ نفر از ۴۱ نفر) به حجاب اجباری حکم داده‌اند، به عبارت دیگر اجماعی در این موضوع وجود ندارد. بیش از ۳۰ درصد زنان به دلیل میانسالی میتوانند حجاب نداشته باشند. (سوره نور آیه ۶۰)

🔻 آیه حجاب برای مردان است تا چشمان خود را حفظ کنند. (سوره نور آیه ۳۰) نزدیک به ۳۰ آیه وظیفه پیامبر را ابلاغ و ارشاد بیان کرده و نه اجرا. با توجه به نکات فوق طرح سوالاتی ضروری می‌نماید:

🔻۱)حرام شرعی برای بی‌حجابی بر چه مبنای دینی است؟ کدام عمل حرامتر است؟ بی‌حجابی یا حبس آزادی‌خواهان و منتقدان، اعدام‌های بر خلاف قوانین، دادگاه‌های غیرقانونی و پشت درهای بسته، بازجویی‌های غیر قانونی، گرفتن اعتراف اجباری. فساد سیستماتیک و اختلاس و مجازات نکردن متخلفان و فاسدان. نیازمند کردن مردم و گسترش فقر. خیانت به آرمان‌های ملی و…

🔻۲) آیا سماجت بر حجاب، سیاستی برای حفظ سلطه و قدرت برای بقای بیشتر نیست؟

این پست دارای یک دیدگاه است

  1. فرزاد

    جواب تمام تین حرفها فقط یک جمله می تواند باشد ….. چرا ؟ چرا در حالیکه این مسایل به ما و شما هیچ ربطی نداره .. مثل نخود خودمون رو قاطی هر کاری می کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید