به گزارش CNN فارسی ، در حال حاضر ما در این دنیای خو گرفته با تکنولوژی، پنج کمپانی غول پیکر داریم؛ اپل، مایکروسافت، گوگل، فیس‌بوک و آمازون. این کمپانی‌های عظیم امروزه در جایگاهی هستند که نوکیا مدتی در آن قرار داشت، یعنی در همان اوج، همان قدرت و پادشاهی. حال سوال این است که کدام یکی از این غول‌های مدرن دنیا زودتر از بقیه شکست می‌خورند؟ برای پاسخ به این سوال با من و دیجیاتو همراه باشید.

این پنج کمپانی قوی‌ترین‌های جهان در حوزه‌های مرتبط با تکنولوژی محسوب می‌شوند و تا به امروز هر رقیبی که جرات کرده پا پیش بگذارد و جلو بیاید، به سرعت برق و باد از بین رفته و نتوانسته امکاناتی بیشتر و با کیفیت‌تر از آنچه این پادشاهان تکنولوژی به کاربران ارائه می‌دهند را در اختیار مردم قرار دهد

هیچ موتور جست و جویی کاربردی‌تر و قوی‌تر از گوگل پیدا نشده؛ هیچ برندی به اندازه اپل مردم را شیفته خود نکرده؛ هیچ خرده فروش آنلاینی مشابه با آمازون، با این سرعت انتقال و کیفیت و تنوع محصول پیدا نشده و هیچ رسانه اجتماعی دیگری نتوانسته محبوبیت فیسبوک و اینستاگرام و واتس‌اپ را از آن خود کند.

با همه این اوصاف، ثروتی که این کمپانی‌ها در خزانه‌های خود اندوخته‌اند آنقدر زیاد است که اگر روزی یکی از آنها به دلیل عرضه کردن محصولی بدرد نخور یا سرویسی دست و پا شکسته محبوبیت خود را از دست بدهد، با این اندوخته می‌تواند دوباره سر پا شده و از نو شروع کند.

هر کدام از این پنج کمپانی به نوعی رقیب قدر هم محسوب می‌شوند و هر بار یکی از آنها در صدر جدول قرار می‌گیرد و تیتر همه اخبار می‌شود و چند وقت بعد به خاطر اشتباهی که مرتکب شده به ته جدول منتقل می شود. در این ویدیو طبق پیشبینی‌ها و فکت‌های مستندی که از خبرگزاری‌های فوربز و بلومبرگ داریم و با استناد به درآمد و مدل تجاری هر کمپانی و همچنین با روش تحلیلی پنج قانون بر‌تر پورتر آماری از وضعیت هر کدام بیان کرده و در نهایت پیشبینی می‌کنیم که کدام به نابودی نزدیک‌تر است. پس با دیجیاتو همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید