به گزارش CNN فارسی وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) اعلام کرد، یک کارمند سابق آمازون به دلیل یک طرح بین المللی کلاهبرداری و رشوه به ۱۰ ماه زندان و ۵۰ هزار دلار جریمه محکوم شد.

روهیت کادیمیستی از نورتریج، کالیفرنیا، روز جمعه پس از اعتراف به اتهامات توطئه در سپتامبر ۲۰۲۱ محکوم شد. وزارت دادگستری گفت که او یکی از شش نفری بود که به کلاهبرداری متهم شد و اولین کسی بود که در یک طرح بین المللی برای دستکاری بازار آمازون مجرم شناخته شد.

گفته می شود که این گروه به کارمندان آمازون رشوه داده تا در بازار آمازون دخالت مالی داشته باشد. همچنین به گفته وزارت دادگستری ، کادیمیستی در سال ۲۰۱۵ از هند به ایالات متحده نقل مکان کرد.

طبق گفته وزارت دادگستری، از سال ۲۰۱۷، متهمان به عنوان «مشاور» برای فروشندگان شخص ثالث در بازار آمازون، کالاهایی از لوازم الکترونیکی گرفته تا مکمل های غذایی را می فروختند. ظاهراً ، کادیمیستی به کارمندان آمازون در مجموع ۱۰۰۰۰۰ دلار رشوه داده است تا اطلاعات تجاری محرمانه در مورد الگوریتم این شرکت را به دست آورند و با استفاده از حساب‌های ایمیل جعلی، سرویس‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده و رشوه از اشخاص ثالث، را «حمله» به سایر تجار را پیدا کند.

آمازون در بیانیه‌ای گفت: «ما سخت کار می‌کنیم تا با محافظت از مشتریان، بازرگانان در برابر تقلب و سوء استفاده، یک تجربه خرید قابل اعتماد ایجاد کنیم، و سیستم‌هایی برای شناسایی رفتارهای مشکوک داریم.» هیچ جایی برای کلاهبرداری در آمازون وجود ندارد و ما به انجام تمام اقدامات برای محافظت از فروشگاه خود و پاسخگویی احزاب مخرب ادامه خواهیم داد.

گفتنی است کادیمیستی در سال ۲۰۱۸ به همکاری خود پایان داد.

قرار است محاکمه چهار متهم دیگر در ماه اکتبر برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید