به گزارش CNN فارسی ، کنگلومراها بزرگ و ناتوان هستند. وال استریت از آنها متنفر است، زیرا نمی داند چگونه برای آنها ارزش قائل شود. مدیران عامل و هیئت مدیره شرکت ها بالاخره این پیام را دریافت می کنند: Nimble بزرگ ترین شرکت بزرگ است.
J&J (JNJ) به دو شرکت تقسیم شد – یکی برای محصولات مصرفی و دیگری برای داروها و تجهیزات پزشکی – آخرین تغییر در بخش مراقبت های بهداشتی است. بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ داروسازی، از جمله Pfizer (PFE)، Merck (MRK) و GlaxoSmithKline (GSK)، یا قبلاً بخش‌های بزرگی را در چند سال گذشته منحل کرده‌اند یا برنامه‌هایی برای انجام این کار دارند.

سرمایه گذاران مایلند برای تجارت دارویی، بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی که به سرعت در حال رشد هستند، قیمت بیشتری نسبت به محصولات مصرفی ژنریک و نام تجاری بپردازند. سهام J&J در اوایل معاملات روز جمعه نزدیک به ۲ درصد افزایش یافت.


اما، همانطور که تقسیم‌بندی توشیبا (TOSBF) و GE (GE) نشان می‌دهد، طلاق‌های شرکتی به مراقبت‌های بهداشتی محدود نمی‌شود.
لیز یانگ، رئیس استراتژی سرمایه گذاری در SoFi، در مصاحبه با CNN Business در این باره می گوید: «برای بقا و همگام شدن با روندهای بازار، شرکت ها باید به سودآورترین خطوط کسب و کارشان نگاه کنند و بیشتر وقت و تمرکز خود را در آنجا صرف کنند.
یانگ افزود: “رقابت شدید است. گاهی اوقات باید آن را از بین ببرید تا دوباره آن را بسازید.”
موجی از فروپاشی شرکت های بزرگ
شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان در بخش‌های مختلف در حال کوچک‌تر شدن هستند.
غول فناوری Dell (DELL) اخیراً تجارت ابری خود VMWare (VMW) را به یک شرکت کاملاً مجزا تبدیل کرده است. خرده فروش L Brands به دو شرکت تقسیم شده است: Bath & Body Works و Victoria’s Secret.
IBM (IBM) واحد خدمات فناوری اطلاعات خود را به یک شرکت جدید به نام Kyndryl تبدیل کرده است. در نتیجه، Kyndryl اکنون انعطاف بیشتری برای انجام سرمایه گذاری مشترک با رقبای ابری IBM دارد. به عنوان مثال، Kyndryl روز جمعه قراردادی را با مایکروسافت (MSFT) اعلام کرد.
دیوید ویشنر، مدیر مالی Kyndryl در اوایل این ماه در مصاحبه ای با CNN Business گفت: “ما آزادی جدیدی برای ورود به بازار داریم. ما می توانیم به مشتریان IBM خدمات ارائه دهیم، اما همچنین می توانیم همکاری با سایر ارائه دهندگان فناوری را گسترش دهیم.”

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید