به گزارش CNN فارسی ، غول فناوری ایالات متحده روز یکشنبه اعلام کرد که این استخدام نیرو در طی پنج سال آینده انجام می شود. فیس بوک اعلام کرد که این سرمایه گذاری “رای اعتماد” به صنعت فناوری اروپا و کارگران آن است.
نیک کلگ و خاویر اولیوان ، مدیران فیس بوک در بیانیه ای نوشتند: “با شروع سفر برای زنده کردن متاورس ، نیاز به مهندسین بسیار متخصص یکی از مهمترین اولویت های فیس بوک است.”

ایده پشت متاورس ، ایجاد فضایی شبیه به اینترنت است ، جایی که کاربران (از طریق آواتارهای دیجیتالی) می توانند در زمان واقعی حرکت کرده و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. از نظر تئوری ، کاربران می توانند دور میز ملاقات مجازی با همکاران از راه دور بنشینند ، و سپس به استارباکس مجازی بروند تا با دوستی که در کشوری دیگر زندگی می کند ملاقات کنند.
فیس بوک در زمینه توسعه متاورس از طریق پلتفرم های بازی همه جانبه مانند Roblox و Epic Games ، سازنده Fortnite با رقابت روبرو است. پروژه های مشابه از سال ۲۰۰۳ ، زمانی که Linden Lab یک دنیای مجازی به نام Second Life را راه اندازی کرد ، در دست اجراست.
فیس بوک اعلام کرد که متاورس متعلق به هیچ شرکتی نخواهد بود یا اداره نخواد شد.

کلگ و اولیوان می گویند: “مانند اینترنت ، ویژگی اصلی آن باز بودن و قابلیت همکاری آن است. زنده کردن این امر باعث همکاری و همکاری بین شرکت ها ، توسعه دهندگان ، سازندگان و سیاست گذاران می شود.”
جرمی دالتون ، رئیس XR [واقعیت توسعه یافته] در نشست PwC به CNN  گفت: “راه اندازی فروشگاه در اروپا یک حرکت هوشمندانه برای هر سازمانی است که به پتانسیل متاورس علاقمند است.”
دالتون افزود: “این دوره جدید تعامل دیجیتالی ناگزیر با سیاست های دولت و علاقه مصرف کنندگان و مشاغل به حریم خصوصی ، حفاظت از داده ها و موارد دیگر تلاقی خواهد داشت.”
فیس بوک این زمان را “زمان هیجان انگیز” برای صنعت فناوری اروپا توصیف کرد و گفت که “دارای بازار مصرفی بزرگ ، دانشگاه های درجه یک و مهمتر از همه ، استعدادهای با کیفیت بالا” است.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید