به گزارش CNN فارسی ، فیس‌بوک که در اواخر اکتبر نام شرکت خود را به Meta تغییر داد، همچنین اعلام کرد که قصد دارد داده‌هایی را که از طریق استفاده از این نرم‌افزار جمع‌آوری کرده است حذف کند، که با چهره بیش از یک میلیارد نفر مرتبط است.

این اقدام که در یک پست وبلاگ جروم پستنی نوشته شده توسط هوش مصنوعی اعلام شد.

در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت به طور گسترده برای آسیب‌های احتمالی در دنیای واقعی پلتفرم‌های اجتماعی خود در پی افشای صدها سند داخلی توسط یک افشاگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
پسنتی نوشت که بزرگترین شبکه اجتماعی جهان در هفته های آینده سیستم تشخیص چهره خود را “به عنوان بخشی از اقدامی در سطح شرکت برای محدود کردن استفاده از تشخیص چهره در محصولات ما” تعطیل خواهد کرد.
فیس‌بوک همچنان روی فناوری تشخیص چهره کار خواهد کرد و ممکن است در آینده از آن در محصولات خود – از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا یک عینک عکاسی آینده‌نگر – استفاده کند.
پسنتی نوشت: با نگاهی به آینده، ما هنوز فناوری تشخیص چهره را به عنوان ابزاری قدرتمند می بینیم، به عنوان مثال، برای افرادی که نیاز به تأیید هویت خود یا جلوگیری از تقلب و جعل هویت دارند.
پسنتی در پست خود به نگرانی‌هایی در مورد مناسب بودن این فناوری اشاره کرد که با توجه به استفاده روزافزون از آن، اما حداقل در ایالات متحده، به سختی تحت نظارت قرار گرفته است.
پسنتی نوشت: «ما باید موارد استفاده مثبت برای تشخیص چهره را با نگرانی‌های رو به رشد اجتماعی بسنجیم، به‌ویژه که تنظیم‌کننده‌ها هنوز قوانین روشنی ارائه نکرده‌اند.
وودرو هارتزوگ، استاد حقوق و علوم کامپیوتر در دانشگاه نورث ایسترن، این تصمیم را یک “برنده” خواند که نشان دهنده نیاز به حمایت مداوم از حریم خصوصی و انتقاد از شرکت های فناوری است.
او گفت: «همچنین نشان می‌دهد که این فناوری‌ها نه اجتناب‌ناپذیر هستند و نه اجتناب‌ناپذیر.
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید