به گزارش CNN فارسی ، برای اولین هتل شناور جهان، این آخرین ایستگاه در یک سفر عجیب ۱۰۰۰۰ مایلی است که بیش از ۳۰ سال پیش با هلیکوپتر سواری پر زرق و برق و غذاخوری خوب آغاز شد، اما با یک تراژدی به پایان رسید.
این کشتی زنگ زده با گذشته ای رنگارنگ که اکنون برای تخریب مشخص شده است، با آینده ای نامعلوم روبروست.

این هتل شناور زاییده فکر داگ تارکا، غواص و کارآفرین حرفه ای ایتالیایی الاصل بود که در تاونزویل، در ساحل شمال شرقی کوئینزلند، استرالیا زندگی می کرد.
رابرت دی جونگ، متصدی موزه دریایی تاونزویل می‌گوید: «او عشق و قدردانی زیادی برای دیواره مرجانی بزرگ داشت. در سال ۱۹۸۳، تارکا شرکتی به نام Reef Link را راه‌اندازی کرد تا مسافران یک روزه را از طریق کاتاماران از تاونزویل به صخره‌ای در نزدیکی ساحل برساند.

اما بعد او گفت: صبر کنید.
در ابتدا، تارکا به فکر لنگر انداختن کشتی‌های کروز قدیمی به‌طور دائم در صخره‌ها افتاد، اما متوجه شد که طراحی و ساخت یک هتل شناور سفارشی ارزان‌تر و سازگارتر با محیط‌زیست است. ساخت و ساز در سال ۱۹۸۶ در کارخانه کشتی سازی Bethlehem سنگاپور، یکی از شرکت های تابعه یک شرکت بزرگ فولاد ایالات متحده که اکنون منحل شده است، آغاز شد.

هزینه این هتل ۴۵ میلیون دلار تخمین زده شده است – بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به پول امروزی – و با یک کشتی سنگین به صخره جان بروئر، مکان انتخابی آن در پارک دریایی Great Barrier Reef منتقل شد.
دی جونگ می گوید: «این صخره ای به شکل نعل اسب، با آب های آرام در مرکز است، بنابراین برای یک هتل شناور ایده آل است.
هتل با هفت لنگر بزرگ در کف اقیانوس محکم شده بود که به گونه ای قرار گرفته بودند که به صخره آسیب نرسانند. هیچ فاضلابی به داخل دریا پمپاژ نمی‌شود، آب دوباره به گردش در می‌آمد و زباله‌ها به مکانی در سرزمین اصلی منتقل می‌شد که تا حدودی تأثیرات زیست‌محیطی سازه را محدود می‌کرد.
این استراحتگاه که در Four Seasons Barrier Reef Resort مسیحی شد، در ۹ مارس ۱۹۸۸ به طور رسمی برای تجارت افتتاح شد.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید