به گزارش CNN فارسی ، این شرکت به تازگی حدود ۱۲ میلیارد دلار در بزرگترین اولین عرضه سهام ایالات متحده از سال ۲۰۱۲، زمانی که فیس بوک عرضه اولیه عمومی کرد، جمع آوری کرد. سهام Rivian در پایان روز با ۲۹% افزایش یا ۱۰۰٫۷۳ دلار به ازای هر سهم به پایان رسید.
ارزش ریویان تقریباً ۸۶ میلیارد دلار است – بیشتر از جنرال موتورز و فورد. (که تا حدودی ناخوشایند است، زیرا فورد سرمایه‌گذار بزرگی در ریویان است، بنابراین شبیه زمانی است که خواهر یا برادر کوچک‌تر شما از شما بلندتر می‌شود و در ورزش و چیزهای دیگر بهتر می‌شود. به هر حال…)
چرا این همه هیاهو؟
هیاهوی وسایل نقلیه الکتریکی چیز جدیدی نیست (به ارزش بیش از حد تریلیون دلاری تسلا نگاه کنید)، اما Rivian در بازار خودروهای مصرفی ایالات متحده برتری دارد و سرمایه گذاران به شراکت های نامی علاقه دارند.

محصول اصلی Rivian فقط یک خودروی الکتریکی نیست، بلکه یک کامیون است. این مهم است زیرا آمریکایی ها واقعاً کامیون ها را دوست دارند. طبق گفته ادموندز، سال به سال، سه خودروی برتر محبوب در ایالات متحده به شرح زیر است: فورد F-150، Chevy Silverado و Ram، به این ترتیب.
سرمایه گذاران از شراکت ریویان با آمازون که قبلاً ۱۰۰۰۰۰ ون تحویل سفارش داده و تقریباً ۱۹ درصد از سهام سازنده خودروهای برقی را در اختیار گرفته است، ابراز نگرانی کرده اند.
جذابیت ضد تسلا: در حالی که تسلا ممکن است اکنون بر فضای خودروهای برقی تسلط داشته باشد، Rivian حال و هوای کاملا متفاوتی را به فروش می رساند. همانطور که همکار من مت مک فارلند اخیراً نوشت، تیراندازی ریویان برای جمعیت ضد ماسک – آن دسته از مردمی که جلیقه‌های پاتاگونیا دارند که آخر هفته‌ها موج‌سواری یا صخره‌نوردی می‌کنند و با درخشش نمادین وضعیت داشتن یک تسلا به تعویق می‌افتند.
البته، علیرغم همه چیزهایی که در حال حاضر دارد، ریویان یک نوزاد است. اولین تحویل خودروی آن تنها دو ماه پیش انجام شد. و این بازار سختی برای مقیاس است. حتی بزرگترین خودروسازان نیز به دلیل ، بحران زنجیره تامین جهانی، با مشکلات تولیدی دست و پنجه نرم می کنند. و بدون رقابت نیست: خودروسازان قدیمی مانند فولکس واگن و جنرال موتورز میلیاردها دلار برای تولید خودروهای الکتریکی خود سرمایه گذاری می کنند.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید