به گزارش CNN فارسی ، بیت‌ کوین، محبوب‌ترین ارز دیجیتال، در این هفته به بالاترین قیمت خود یعنی نزدیک به ۷۰ هزار دلار در هر سکه رسید. امسال تقریباً ۱۲۵ درصد صعود کرده است، در حالی که S&P 500 خوب قدیمی (SPX) کمتر از ۲۴ درصد رشد داشته است.
اولین ETF بیت کوین ماه گذشته تجارت خود را آغاز کرد و به سرمایه گذاران این امکان را داد تا بدون خرید مستقیم ارزها وارد شور و شوق کریپتو شوند.
واضح است که شور و شوق کریپتو اینجا باقی مانده است. اما سؤالات بزرگی در مورد اینکه چه نوع مقرراتی ممکن است برای طبقه دارایی در حال اجرا باشد وجود دارد. و حتی برخی از بزرگ‌ترین نام‌های وال استریت، به ویژه جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی‌مورگان (JPM)، همچنان نسبت به قدرت ماندگاری کریپتوها شک دارند.
برای سرمایه گذارانی که تازه وارد این فضا شده اند، تعداد بی شمار سکه می تواند دلهره آور باشد. در اینجا نگاهی اجمالی به پنج ارز رمزپایه بزرگ می اندازیم.
بیت کوین
به گفته CoinMarketCap، بیت کوین همیشه بزرگترین بازیگر در حوزه رمزنگاری بوده است و اکنون ارزش بازار آن به بیش از ۱٫۲ تریلیون دلار می رسد.
بالاترین رکورد جدید آن باعث شده است که ارزش هر واحد آن بیش از ۱۰ برابر بیشتر از بزرگترین ارز دیجیتال بعدی باشد.

این ارز دیجیتال که توسط یک خالق ناشناس در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد، بر روی فناوری بلاک چین – یکی دیگر از کلمات کلیدی رمزنگاری – کار می کند. اساساً، بلاک چین یک سیستم دفتر کل غیرمتمرکز است که سوابق تراکنش ها در آن ذخیره می شود. این تفاوت اصلی بین بیت کوین و ارزهای سنتی فیات مانند دلار آمریکا یا یورو است که توسط بانک های مرکزی کنترل می شوند.
بسیاری بیت کوین را “ذخیره ارزش” می نامند – برچسبی که از نظر تاریخی برای سرمایه گذاری های امن مانند طلا محفوظ است – و استدلال می کنند که ارز دیجیتال ابزار خوبی برای محافظت در برابر تورم است، چیزی که بسیاری از سرمایه گذاران در حال حاضر نگران آن هستند.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید