به گزارش CNN فارسی ، همانطور که به کاوش سیارات دیگر در منظومه شمسی خود چشم دوخته ایم، نمی توانیم سیارات خود را فراموش کنیم.

تعدادی از ماموریت‌های در حال انجام با هدف جستجوی پتانسیل حیات در قمرهای اطراف مشتری و زحل هستند.
هیجان اطراف این دنیاهای دیگر اغلب اخبار مربوط به زمین را تحت الشعاع قرار می دهد، به جز زمانی که نگران برخورد سیارک ها یا آب و هوای فضایی به ما هستیم.
دیدگاه‌های جدیدی که این هفته در مورد “کره زمین” ما به اشتراک گذاشته شد، یادآور این است که این تنها خانه ای است که داریم — و به کمک ما نیاز دارد. این تصاویر دنیایی  در حال تغییر را نشان می‌دهند که از قبل با آنچه که نسل‌های قبلی می‌دانستند بسیار متفاوت است.

روزی روزگاری سیاره ای

اینجا به تو نگاه می کند، زمین.
ماموریت لندست ۹ ناسا که در ماه سپتامبر به فضا پرتاب شد، اولین تصاویر با وضوح بالا خود را از جهان ما منتشر کرد. این ماهواره جدیدترین در مجموعه ماموریت هایی است که از سال ۱۹۷۲ عکس های فوری از زمین ارائه کرده است.
چنین داده های مداوم و بلندمدتی برای دانشمندانی که اثرات بحران آب و هوا را دنبال می کنند بسیار مهم است. این عکس های جدید مناظر در حال تغییر در سراسر جهان از جمله بخش هایی از ایالات متحده، استرالیا و هیمالیا را نشان می دهد.
در همین حال، جوایز عکاس محیطی سال، تصاویر دلخراشی را نشان می‌دهد که زندگی را در تلاش برای زنده ماندن در زیست‌گاه‌های در حال تغییر، از جمله پسری که در حال مبارزه با آتش‌سوزی جنگل‌ها در دهلی نو و گوسفندی در جستجوی علف در خشکسالی است، به تصویر می‌کشد.
کنجکاوی ها

تاریخ مملو از نشانه‌های منحصر به فرد است، اما این یکی امتیاز را کسب می‌کند.
باستان شناسان در اسرائیل یک حلقه آمتیست طلایی و بنفش را در محل بزرگترین کارخانه شراب سازی شناخته شده دوران بیزانس کشف کردند. و این امکان وجود دارد که این انگشتر برای جلوگیری از هر یک از جنبه های کمتر خوشایند نوشیدن الکل زیاد استفاده شده باشد.

ترجمه از سایت CNN 

 

دیدگاهتان را بنویسید