به گزارش CNN فارسی شرکت تسلا ۵۳۸۲۲ خودروی آمریکایی را با نرم‌افزار کامل خودران (بتا) این شرکت فراخوان خواهد کرد که ممکن است به برخی از مدل‌ها اجازه دهد «ایست‌های چرخشی» انجام دهند و در برخی از تقاطع‌هایی که خطر ایمنی را به همراه دارند متوقف نشوند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) گفت که این فراخوان برخی از خودروهای مدل S و مدل X 2016-2022، مدل ۳ ۲۰۱۷-۲۰۲۲ و مدل Y 2020-2022 را پوشش می دهد. NHTSA گفت که این ویژگی که به عنوان FSD Beta نیز شناخته می شود ممکن است به وسایل نقلیه اجازه دهد تا از یک تقاطع توقف کامل بدون توقف اولیه عبور کنند.

NHTSA گفت که تسلا (NASDAQ:TSLA) به‌روزرسانی نرم‌افزاری را انجام می‌دهد که عملکرد «تقاطع حرکت» را غیرفعال می‌کند. تسلا بلافاصله به درخواست پاسخ نداد.

هفته گذشته، تسلا گفت که تعداد خودروهای FSD بتا در ایالات متحده از چند هزار دستگاه در پایان سپتامبر(اوایل مهر) به نزدیک به ۶۰۰۰۰ افزایش یافته است. تسلا نسخه بهبودیافته نرم افزار رانندگی خودکار خود را در جاده های عمومی آزمایش کرده است، اما خودروساز و رگولاتور گفته اند که این ویژگی ها باعث خودکار شدن خودروها نمی شود.

تسلا گفت تا ۲۷ ژانویه(۷ بهمن) از هیچ گونه ادعای گارانتی، تصادف، جراحت یا تلفات مرتبط با فراخوان اطلاعی نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید