به گزارش CNN فارسی ، دو هفته پس از بازگشایی دانشگاه‌ها در ایران، اعتراضات دانشجویی درحالی از سر گرفته می‌شود که شماری از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران در اعتراض به «شدت گرفتن تلاش‌ها برای استقرار نظم پلیسی در دانشگاه» و «حضور نیروهای امنیتی» در آن، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس گزارش‌ ها، دانشجویان معترض روز یک‌شنبه ۴ اردیبهشت، با تجمع و راهپیمایی در محوطه این دانشگاه شعار هایی از جمله « حراست پلیسی، نمی‌ خوایم نمی‌ خوایم» و « کرامت دانشجو مهمتر از هر چیزی است » سر دادند.
آنها همچنین بر «توقف ممانعت از فعالیت‌های دانشجوییِ سیاسی، مدنی، صنفی و فرهنگی»، «توقف پیگرد کمیته انضباطی دانشجویانی که اخیرا احضار شده‌اند»، «رفع محدودیت رفت و آمد خوابگاه‌ها»، «حدف سرشماری شبانه خوابگاه‌ ها » و « توقف امنیتی‌ سازی دانشگاه و عدم حضور دوباره نیروهای نظامی » در آن تأکید کردند.

در بیانیه پایانی این تجمع که عده قابل‌توجهی از دانشجویان در آن شرکت کردند، با اشاره به «شدت گرفتن تلاش‌هایی برای استقرار نظم پلیسی در دانشگاه» و «آزار و اذیت» دانشجویان، تأکید شد که «گویا تعطیلی دو ساله دانشگاه و شکاف نسلی ایجادشده میان دانشجويان، به اقتدارگرایان فرصتی برای از بین بردن دستاوردهای مبارزات دانشجویی داده؛ آن‌ها فکر می‌کردند که می‌توانند نبض دانشجو را خاموش کنند. اما این گمان، خیال خامی بیشتر نیست.»
معترضان همچنین حراست دانشگاهی را «بیش از هر نهاد دیگری مخل آسایش» دانشجویان توصیف کردند و هدف آن را «سرکوب و خنثی کردن پتانسیل سیاسی دانشگاه» دانستند؛ «روندی که تنها منحصر به علم و صنعت نیست و در سایر دانشگاه‌ها نیز به شکل‌های مختلف دیده می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید