به گزارش CNN فارسی از مسکو، شرکت وسترن یونیون نقل و انتقالات پول داخلی در روسیه را از اول آوریل(فروردین ۱۴۰۱) متوقف خواهد کرد. بزرگترین شرکت انتقال پول جهان روز دوشنبه اعلام کرد که در عوض بر تجارت فرامرزی در زمان افزایش رقابت در بازار روسیه تمرکز می کند.

وسترن یونیون بیش از ۳۰ سال است که در روسیه حضور داشته است، اما توسعه پرداخت های بین بانکی روسیه، که گزینه تراکنش های رایگان و فوری را ارائه می دهد، نیاز به سرویس انتقال پول را کمتر کرده است.

این شرکت در پاسخ ایمیلی به سی ان ان گفت: “از اول آوریل ۲۰۲۲، وسترن یونیون نقل و انتقال پول داخلی در روسیه را متوقف می کند.”

در این بیانیه آمده است: “این شرکت بر روی توسعه خدمات سنتی به دنبال انتقال پول بین‌المللی تمرکز دارد.”

روزنامه RBC روسیه ابتدا این تغییر را گزارش کرد و به نامه وسترن یونیون به بانک ها اشاره کرد که در آن گفته شده بود این شرکت به دلیل تقاضای کم برای انتقال پول داخلی روسیه فعالیت خود را متوقف می کند.

این تصمیم در بحبوحه افزایش محبوبیت نقل و انتقالات بین بانکی با استفاده از شماره تلفن همراه در روسیه اتخاذ شده است.

هفته گذشته، Sberbank بزرگترین وام دهنده روسیه گفت که انتقال پول به کیف پول Alipay در چین را با استفاده از شماره تلفن راه‌اندازی کرده است و به بیش از ۳۰ کشور نقل و انتقالات مرزی ارائه می‌کند. سایر بانک های روسیه مانند Tinkoff که فقط آنلاین هستند نیز خدمات مشابهی را ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید