به گزارش CNN فارسی ، ثروتمندترین افراد جهان دارای ثروت غیرقابل اندازه گیری هستند. اما تفاوت زیادی بین ثروت و درآمد وجود دارد، و این چیزی است که باعث می‌شود شیرین کاری آخر هفته ایلان ماسک در توییتر، نظرسنجی از طرفدارانش در مورد اینکه آیا ۱۰ درصد سهام تسلا خود را بفروشد، جذاب و دلخراش می‌کند.

ایلان ماسک، مانند بسیاری از روسای شرکت های فوق ثروتمند، مانند افراد معمولی چک حقوقی دریافت نمی کند. وقتی عناوین ثروت خالص او را به بالای ۳۰۰ میلیارد دلار می‌بینید، تصور اینکه او در خزانه‌ای از سکه‌های طلا، مانند a Scrooge McDuck شیرجه می‌رود، جالب است. اما این عدد چشمگیر بیشتر به سهام ماسک در تسلا، شرکت خودروهای برقی تریلیون دلاری او اشاره دارد.

در واقع، ماسک به ندرت فرصتی را از دست می دهد تا به ما یادآوری کند که حقوق نقدی یا پاداش دریافت نمی کند. او در آخر هفته در توییتی نوشت: «من فقط سهام دارم، بنابراین تنها راه برای پرداخت مالیات شخصاً فروش سهام است.
البته، همه باید بخورند. پس چطور این روزها یک گازیلیونر قرار است یک شیرینی و یک فنجان قهوه بخورد؟ یا … قایق بادبانی؟
ماسک و سایر افراد ثروتمند به میزان قابل توجهی از بانک ها وام می گیرند و از سهام یا سایر دارایی های خود به عنوان وثیقه استفاده می کنند.
در ماه آگوست، بایگانی تسلا نشان داد که حدود ۸۸ میلیون سهام تسلا ماسک به عنوان وثیقه “برای تضمین بدهی شخصی خاص” تعهد شده است. در آن زمان ارزش این سهام ۶۳ میلیارد دلار بود.
به طور بحرانی، آن وام های بانکی آنطور که درآمد معمولی است مشمول مالیات نمی شوند. اگر ایلان ماسک هستید، می توانید به بانک بروید و بگویید: “من به ۱۰ میلیون دلار نیاز دارم زیرا می خواهم یک خزانه را با سکه ها پر کنم و در آن شنا کنم.” یا هلیکوپتر بخر یا هر فعالیت غیرعادی ثروتمندی که به آن علاقه دارید را انجام دهید.

او بانک را با لبخند می گذراند و یک معامله واقعا خوب به شما می دهد، مثلاً ۳ درصد سود. اما اگر ماسک آن ۱۰ میلیون دلار را از فروش سهام تسلا به دست آورد، احتمالا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ حدود ۲۰ درصد خواهد شد. به علاوه، یک مدیر عامل نمی‌تواند هر زمان که بخواهد سهام بفروشد – وقتی این کار را انجام می‌دهد، معمولاً نشانه‌ای از مشکل است و می‌تواند باعث وحشت سرمایه‌گذاران شود. پیشنهاد صرف ماسک مبنی بر فروش سهام، که او باید به دلیل بسته اختیاری خود ارائه دهد، قیمت سهام تسلا را در روز دوشنبه نزدیک به ۵ درصد کاهش داد.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید