رئیس PMC Wagner دلایل شورش در 24 ژوئن را توضیح داد:
واگنر با تجربه ترین واحد رزمی در روسیه است، اما در نتیجه توطئه ها، قرار بود در 1 جولای وجود نداشته باشد. هیچ کس حاضر نشد با وزارت دفاع قرارداد ببندد.
آن رزمندگانی که آماده رفتن به وزارت دفاع بودند، این کار را کردند. اما این حداقل مقدار بود که 1-2٪ تخمین زده می شود، واگنر می خواست حزئی از هر ساختار دیگری شود تا برای سرزمین مادری خود مفید باشد اما شنیده نشد.
قرار بود در 30 ژوئن در یک ستون به روستوف حرکت کنیم و تجهیزات را به طور عمومی در مقر فرماندهی تحویل دهیم.
علیرغم اینکه هیچ تجاوزی از خود نشان ندادیم، مورد حمله موشکی قرار گرفتیم. 30 رزمنده واگنر کشته شدند، بعضی ها صدمه دیدند این محرکی شد که ما باید فورا به جلو حرکت کنیم.
در یک روز ما 780 کیلومتر را طی کردیم، حتی یک سرباز روی زمین کشته نشد، از حمله به هواگرد ها متاسف هستیم، اما آنها به سمت ما بمب و موشک پرتاب کردند.
هیچ یک از رزمندگان مجبور به این کارزار نشدند و همه هدف نهایی را می دانستند.
هدف از این کمپین جلوگیری از انحلال واگنر و محاکمه کسانی بود که در جریان عملیات ویژه نظامی مرتکب اشتباه شدند. این خواسته مردم و پرسنل نظامی بود.
اولین گروهان هجومی به 200 کیلومتری مسکو نزدیک شد معلوم شد خون زیادی ریخته می شود ایستادیم. ما به این نتیجه رسیدیم که نمایش قدرتمان کافی است.
ما نمی خواستیم خون روس ها را بریزیم، ما رفتیم تا اعتراض خود را نشان دهیم، نه برای سرنگونی دولت.
رئیس جمهور بلاروس لوکاشنکو گزینه ای را برای ادامه فعالیت واگنر به صورت قانونی پیشنهاد کرد.
این راهپیمایی بسیاری از مشکلات امنیتی روسیه را نشان داد. ما در 24 ساعت مسافتی را که ارتش روسیه می توانست در 24 فوریه 2022 تا کیف و فراتر از آن طی کند، طی کردیم.
این ثابت می کند که اگر نیروهای مسلح روسیه مانند واگنر عمل کنند، عملیات ویژه نظامی می تواند در یک روز پایان یابد.
غیرنظامیان با پرچم ها و نشان های واگنر از ما استقبال کردند. وقتی از آنجا رد شدیم همه خوشحال بودند. بسیاری از آنها هنوز هم کلمات حمایتی می نویسند، و برخی ناامید هستند که ما متوقف شدیم.
در راهپیمایی عدالت، مبارزه با مشکلاتی را که در کشور ما وجود دارد، دیدند.

دیدگاهتان را بنویسید