به گزارش CNN فارسی ، گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده در خبری اعلام کرد که ماموران گشت مرزی ایالات متحده اندکی قبل از نیمه شب جمعه مطلع شدند که یک گروه حدود ۷۰ نفری در حال تلاش برای شنا در اطراف مانع بین تیجوانا، مکزیک، و ساحل در پارک ایالتی Border Field در سن دیگو هستند.

به گفته آژانس، این زن که گمان می‌رود بخشی از آن گروه باشد، جسدش پیدا شد . این نمونه دیگری از تاکتیک‌های بی‌رحمانه سازمان‌های قاچاق برای تقویت قدرت و سود خود است.» آرون هیتکه، مامور ارشد گشت بخش سن دیگو در این بیانیه کتبی گفت. ما بی وقفه برای پیگیری و محاکمه مسئولین این فاجعه تلاش خواهیم کرد.»
این آژانس اعلام کرد که ۳۶ شهروند مکزیکی را که با شنا از مرز عبور می کردند، دستگیر کرد، از جمله ۱۳ نفر که توسط گارد ساحلی ایالات متحده از آب نجات یافتند. هر ۳۶ نفر برای رسیدگی به ایستگاه مرزی منتقل شدند.

قسمت غربی مرز ایالات متحده و مکزیک ، در داخل پارک ایالتی فیلد مرزی کالیفرنیا در خارج از سن دیگو، و در مجاورت یک ساحل عمومی در تیجوانا، مکزیک است.
بر اساس داده‌هایی که روز پنجشنبه توسط گشت مرزی ایالات متحده منتشر شد، سال مالی ۲۰۲۱، که در ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، بیش از سال های گذشته در مرزهای جنوبی ایالات متحده کشته شد.

در طول آن سال مالی ۵۵۷ مورد مرگ در مرزهای جنوب غربی رخ داد. این رقم در مقایسه با ۲۵۴ مورد مرگ در سال مالی ۲۰۲۰ و ۳۰۰ مورد مرگ در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است – که نشان دهنده افزایش قابل توجهی در سال ۳۰ رکورد برای گذرگاه های مرزی است. داده های آژانس در مورد مرگ و میر مربوط به سال ۱۹۹۸ است.
اما این اعداد نشان دهنده همه مرگ و میرهای مرزی مهاجران نیست، زیرا سازمان های ایالتی و محلی ممکن است اجساد را بدون دخالت گشت مرزی بازیابی کنند – به این معنی که تعداد مرگ و میرها احتمالا بیشتر است.
به گفته این آژانس، اکثر مرگ و میرهای مهاجران در مرز ناشی از قرار گرفتن در معرض گرما بوده است. مهاجران اغلب با زمین های خطرناک روبرو می شوند و ممکن است هنگام تلاش برای رسیدن به ایالات متحده گم شوند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید