فیلم های جدید مارول جذاب‌تر از گذشته به نظر می‌رسند و می‌توانند نظر طرفداران آثار ابرقهرمانی و اکشن را جلب کنند.

فاز چهارم دنیای سینمایی مارول (MCU) به دلیل شیوع کرونا ویروس با تاخیر رو به رو شد اما این اتفاق در نهایت با بیوه سیاه (Black Widow) رقم خورد. اما این تنها یک آغاز است و حداقل ۱۳ فیلم بزرگ دیگر در راه هستند.

۱.«شانگ-چی و افسانه ده حلقه» یکی از موردانتظارترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۱ است که برای اولین بار، یک ابرقهرمان آسیایی را به طرفداران معرفی می‌کند؛ کسی که یکی از اعضای آتی تیم انتقام جویان هم خواهد بود.

شانگ-چی مرد جوانی است که از کودکی توسط پدرش آموزش دیده تا به یک قاتل حرفه‌ای تبدیل شود و بتواند برای سازمان تروریستی ده حلقه فعالیت کند اما او علاقه‌ای به انجام این کار ندارد و تصمیم می‌گیرد که زندگی تازه‌ای را در آمریکا آغاز نماید. با این حال، شرایط مطابق میل شانگ-چی پیش نمی‌رود و ناخواسته درگیری اتفاقاتی می‌شود که ریشه در گذشته‌ی او دارد.

۲.از میان تمامی فیلم های جدید مارول که تریلرشان منتشر شده یا اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس قرار دارد، فیلم «اترنالز» شاید ناشناخته‌ترین اثر باشد. این فیلم، ابرقهرمانان کاملا جدیدی را معرفی می‌کند که چندان مشهور نیستند اما احتمالا پس از اکران اثر، طرفداران زیادی پیدا خواهند کرد. داستان در رابطه با یک نژاد قدرتمند از ابرانسان‌ها است که با نام «جاودانگان» شناخته می‌شوند؛ آن‌ها که برای هفت هزار سال به صورت مخفیانه بر روی زمین زندگی کرده‌اند، با ظهور دوباره‌ی یک دشمن سنتی، مجبور می‌شوند که با یکدیگر متحد شده و به مبارزه برخیزند.

۳.سومین فیلم مستقل «مرد عنکبوتی» با بازی تام هالند که به نظر می‌رسید به دلیل عدم توافق سونی و مارول، به شکل دیگری رقم بخورد اما خوشبختانه مشکلات حل شد و این نسخه هم در دنیای سینمایی مارول اتفاق می‌افتد. مارول مدتی قبل، ایده‌‌ی مولتی ورس (Multiverse) یا همان دنیاهای موازی را معرفی کرد و این مسئله در قسمت سوم مرد عنکبوتی نیز نقش پررنگی خواهد داشت، زیرا این ابرقهرمان با تعدادی از شخصیت‌های قسمت‌های پیشین همانند الکترو (با بازی جیمی فاکس) و دکتر اختاپوس (با بازی آلفرد مویلینا) ملاقات می‌کند.

۴.«ثور ۲» اثر نسبتا ناموفقی بود اما با تشکر از تایکا وایتیتی (Taika Waititi)، «ثور: رگناروک» فوق‌العاده از کار درآمد و این شخصیت را به اوج رساند. قسمت سوم اگرچه بامزه‌تر از نسخه‌های پیشین بود اما سیاهی‌های زیادی داشت، از جمله مرگ دوستان ثور و نابودی سرزمین‌اش. وایتیتی یکی از کمدی‌ترین قسمت‌های دنیای سینمایی مارول را ساخت و می‌توان انتظار داشت که قسمت چهارم حتی بهتر هم باشد.

۵.«پلنگ سیاه» به کارگردانی رایان کوگلر، اثر موفقی بود و در حالی که طرفداران بی‌صبرانه در انتظار ساخته شدن نسخه‌ی دوم بودند، متاسفانه چادویک بوزمن دار فانی را وداع گفت. این بدین معنا بود که یا مارول باید توسعه‌ی قسمت دوم را کنار بگذارد و یا این بازیگر را جایگزین کند. اما قسمت دوم ساخته خواهد شد و به بررسی میراثی که این ابرقهرمان از خود بر جای گذاشته، می‌پردازد. مارول همچنین تایید کرده که هیچ بازیگری جای بوزمن را نخواهد گرفت.

و اما در کنار فیلم های جدید مارول، سریال‌های جذاب دیگری هم قرار است از سرویس دیزنی پلاس پخش شود که اتفاقات آن‌ها نیز در دنیای سینمایی مارول رخ می‌دهد و کاملا به فیلم‌ها مرتبط خواهند بود. اگر دنیای مارول را دنبال می‌کنید، این سریال‌ها را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید