به گزارش CNN فارسی،تجمع کاروان خودروهای زرهی و نیروهای روسیه در حدود ۲۹ کیلومتری کی‌یف باعث نگرانی از حمله گسترده به این شهر شده است.

بر اساس تصاویر شرکت ماهواره‌ای مکسار یک کاروان نظامی روسیه به طول بیش از ۶۵ کیلومتر به‌سمت کی‌یف در حال حرکت است.

این تصاویر همچنین استقرار بالگردهای رزمی و نیروهای نظامی را در جنوب بلاروس نزدیک مرز اوکراین نشان می‌دهد.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نیز در فیسبوک نوشت که ارتش روسیه در ۲۴ ساعت گذشته در حال جمع‌بندی و جمع‌آوری نیروهای خود برای محاصره کنترل کی‌یف و سایر شهرهای بزرگ بوده است.

اوکسانا مارکارووا، سفیر اوکراین در آمریکا روز دوشنبه در جلسه‌ای به اعضای کنگره آمریکا گفت که روسیه در حملات خود به اوکراین از بمب خلاء استفاده کرده است.

مقام‌های اوکراینی نیز از کشته‌شدن بیش از ۷۰ نظامی این کشور در اثر گلوله‌باران یک پایگاه نظامی در شهر اوختیرکا در شمال شرقی اوکراین خبر دادندو

با این حال، وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده که روسیه در به دست آوردن کنترل حریم هوایی اوکراین شکست خورده و پیشروی در کی‌یف پیشرفت اندکی در ۲۴ ساعت گذشته داشته است.

این گزارش‌ها در حالی منتشر شده که دور نخست مذاکرات بین هیات‌های اوکراین و روسیه شامگاه دوشنبه پایان یافت و رییس هیات روسیه از توافق برای ادامه مذاکرات در مکانی در مرز لهستان و بلاروس خبر داد.

میخائیل پودولیاک، مشاور رییس جمهوری اوکراین برخورد طرف روسی را همچنان «به شدت مغرضانه» توصیف کرد و مذاکرات را مشکل خواند.

همزمان با گزارش ها درباره تدارک روسیه برای حمله بزرگ به کی‌یف، رسانه‌ها از حضور هزاران نفر از مردم این شهر در ایستگاه قطار برای خروج از این شهر خبر داده‌اند.

معاون وزیر کشور لهستان روز سه‌شنبه اعلام کرد از زمان حمله روسیه به اوکراین حدود ۳۵۰ هزار نفر از اوکراین وارد لهستان شده‌اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل روز دوشنبه از خروج حداقل ۵۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین از این کشور خبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید