به گزارش CNN فارسی کاربران آیفون می‌توانند کارت واکسیناسیون کووید ۱۹ خود را به برنامه Health اضافه کنند. در به روزرسانی وبسایت Apple Developer، اپل اعلام شدع است که کاربران سیستم عامل iOS 15 می‌‌توانند پرونده‌های بهداشتی قابل تأیید مانند کارت واکسیناسیون کووید ۱۹ را در برنامه Health ذخیره کنند. در حال حاضر، اپل از مشخصات SMART Health Cards پشتیبانی می‌کند.

این شرکت می‌گوید که در به روزرسانی نرم افزاری آینده، کاربران حتی می‌توانند کارت واکسیناسیون خود را به اپلیکیشن Wallet اضافه کرده و در صورت لزوم از نسخه دیجیتالی آن استفاده کنند.

کاربران با iOS 15، می‌توانند پرونده‌های بهداشتی قابل تأیید، از جمله واکسیناسیون کووید ۱۹ و نتایج آزمایش را در اپلیکیشن Health دانلود و ذخیره کنند. سوابق سلامت قابل تأیید در اپلیکیشن Health براساس مشخصات کارت‌های سلامت SMART است. کاربران می‌توانند سوابق سلامت قابل تأیید ذخیره شده در اپلیکیشن Health را با اپلیکیشن‌های دیگر به اشتراک بگذارند. اپلیکیشن‌های خطوط هوایی، رزرو رویدادها و تسهیل کننده تعاملات حضوری از جمله این اپلیکیشن‌ها هستند.  کاربران در به‌روزرسانی نرم افزاری آینده، می‌توانند سوابق واکسیناسیون قابل بررسی کووید ۱۹ را به عنوان کارت واکسیناسیون در اپلیکیشن Wallet اپل برای ارائه به مشاغل، مکان‌ها و موارد دیگر اضافه کنند.

سازمان‌هایی که کارت‌های سلامت SMART را صادر می‌کنند به زودی می‌توانند با استفاده از یک دکمه جدید به کاربران اطلاع دهند که می‌توانند اطلاعات واکسیناسیون خود را به طور ایمن در اپلیکیشن Health بارگیری و ذخیره کرده و سریعاً به Wallet اضافه و ارائه کنند. دستورالعمل‌های استفاده از این قابلیت به زودی در دسترس خواهد بود.

توسعه دهندگان می‌توانند در مورد سوابق سلامت قابل تأیید و نحوه پیاده سازی آنها در وب سایت Apple Developer اطلاعات بیشتری کسب کنند. سیستم عامل iOS 15 روز دوشنبه ۲۰ سپتامبر برای عموم منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید