به گزارش CNN فارسی، نهادهای نظارتی دولت آمریکا اعلام کردند ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا پیشنهاد خرید توییتر به قیمت ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد دلار را داده است.  تحلیل‌گران اقتصادی گفتند که ماسک قصد تصاحب توییتر را دارد.

ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس است.

ماسک به ازای هر سهم توییتر ۵۴ دلار و ۲۰ سنت پیشنهاد کرده است. ماسک گفته است که این آخرین پیشنهاد او خواهد بود و اگر رد شود درباره جایگاه خود به عنوان سهام‌دار توییتر باید تجدید نظر کند.

بهای سهام توییتر روز چهارشنبه ۱۳ آوریل ۴۶ دلار بود. بعد از آن در معاملات پیش از بازار بورس آمریکا ارزش آن تقریبا ۱۲ درصد افزایش یافت. از سوی دیگر سهام تسلا یک و نیم درصد سقوط کرد.

ماسک قصد دارد پس از خرید توییتر آن را از بورس خارج کند. ماسک این اقدام را تنها راهی می‌داند که آزادی بیان می‌تواند بر این پلتفرم حاکم شود.

شرکت توییتر چندین سال تلاش کرد تا شرایط را برای ترول‌ها، نظریه‌پردازان توطئه و رادیکال‌ها در این پلتفرم سخت‌تر کند.

توییتر در اوایل سال ۲۰۲۱ حساب کاربری با نفوذترین کاربر خود در آن زمان یعنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت را به دلیل “تحریک حامیانش برای هجوم به ساختمان کنگره آمریکا” مسدود کرد.

از زمان شیوع اپیدمی کرونا توییتر گاهی اوقات حساب کاربری کاربرانی را که درباره “درمان‌های معجزه‌آسا”ی کووید-۱۹ خبرهای جعلی منتشر می‌کردند نیز بسته است.

ماسک اما سختگیری‌های توییتر را کافی و مناسب نمی‌داند.

مدیر عامل تسلا در توییتر بیش از ۸۰ میلیون دنبال‌کننده دارد و یکی از محبوب‌ترین کاربران این سرویس است.

ماسک با حساب توییتر خود مدت‌هاست که بازارهای مالی را هم به چالش کشیده است. او گاهی اوقات قانون‌گذاران را به چالش می‌کشد و ارزش ارزهای دیجیتال مانند Dogecoin را افزایش می‌دهد و گاهی اوقات هم به طور معمول اخبار مربوط به سهام تسلا را توییت می‌کند.

ماسک همچنین چندین بار در توییتر اپیدمی کرونا را کم اهمیت جلوه داده است.

هنوز معلوم نیست شانس موفقیت خرید توییتر توسط ماسک تا چه حد است. توییتر چندین سرمایه‌گذار مالی به عنوان سهامدار عمده دارد که هر کدام بین دو تا هشت درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند. اما اگر پیشنهاد ماسک برای خرید توییتر رد شود، احتمالاً او سهام خود در توییتر را برای کسب سود بیشتر بفروشد.

بهای توییتر اخیراً در کل به ۳۶ میلیارد دلار رسید. ماسک در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان است. خبرگزاری اقتصادی “بلومبرگ” ثروت ماسک را حدود ۲۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید