به گزارش CNN فارسی ، گروه  غیر دولتی Foxglove و شهروندان روز سه شنبه به واسطه ی پیشبرد استفاده از پیام هایی که پس از مدت زمانی قابلیت ناپدید شدن دارند و  توسط مقامات بریتانیا به عنوان “پیام های دولتی از طریق Whatsapp” توصیف می شود، به چالش کشیده شدند. برنامه هایی مانند سیگنال و WhatsApp، که متعلق به فیس بوک (FB) است، به کاربران اجازه می دهند پیام هایی را ارسال کنند که بعد از یک زمان تعیین شده به طور خودکار ناپدید می شود.
افرادی در این پرونده اظهار نظر کردند که  دولت نیاز دارد تا اسناد رسمی خاصی را حفظ کند. این معترضین  در ماه مارس شروع به نوشتن پرونده های قانونی خطاب به دولت کردند و از نخست وزیر بوریس جانسون خواستند که اجازه ی ناپدید شدن پیام های خاص و دولتی را بدهند.
دفتر کابینه – که از نخست وزیر و کابینه حمایت می کند – نیازمند مقامات برای حذف پیام های چت WhatsApp در پایان مکالمه ها است، به گفته گروه های کمپین، این قوانین برای اولین بار در دادگاه روز سه شنبه اعلام شد.

یک سخنگوی دفتر کابینه روز چهارشنبه در پاسخ به سوالات از کسب و کار به CNN گفت: “وزیران از طیف وسیعی از اشکال مدرن ارتباطات برای بحث ها، مطابق با الزامات قانونی و با توجه به راهنمایی های دولت استفاده خواهند کرد.”

ناپدید شدن پیام ها
بررسی شیوه های ارتباطی دولتی انگلیس از مدتی قبل شروع شد و قوانین جدید برای ارسال پیام های WhatsApp  در ماه ژوئن توسط اعلامیه ی دولت منتشر شد چراکه به نظر می رسید که چت های خصوصی  با نخست وزیر انگلیس در خطر است. در همان ماه، بخش دیجیتال، فرهنگ، رسانه ها و ورزش (DCMS) اذعان کرد که به وزیران و کارمندان دولت اجازه می دهد پیام های خود را فورا حذف کنند.
در ماه جولای، الیزابت دنهم ، کمیسیون اطلاعات بریتانیا، تحقیقات رسمی را در مورد استفاده از کانال های مکاتبات خصوصی در بخش مراقبت های بهداشتی و مراقبت های اجتماعی آغاز کرد، وی همینطور اعلام کرد که اطلاعات شخصی در حساب های ایمیل خصوصی یا خدمات پیام رسانی اغلب فراموش شده، حذف شده یا از دست رفته است.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید