به گزارش CNN فارسی ، روز جمعه، کنسرسیومی متشکل از ۱۷ سازمان خبری ایالات متحده شروع به انتشار مجموعه‌ای از داستان‌ها – که مجموعاً «مقاله‌های فیسبوک» نامیده می‌شوند – بر اساس مجموعه‌ای از صدها سند داخلی شرکت که در افشاگری‌های ارائه شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار گنجانده شده بود، آغاز کردند. کنسرسیوم، که شامل CNN است، نسخه های ویرایش شده دریافت شده توسط کنگره را بررسی کرد.
پوشش سی‌ان‌ان شامل داستان‌هایی درباره نحوه ایجاد اختلاف و خشونت توسط گروه‌های هماهنگ در فیس‌بوک (FB) از جمله در ۶ ژانویه، و همچنین چالش‌های فیس‌بوک در تعدیل محتوا در برخی از کشورهای غیر انگلیسی زبان و نحوه استفاده قاچاقچیان انسان از پلتفرم‌های آن برای استثمار مردم است. .
گزارش‌های سی‌ان‌ان و سایر رسانه‌هایی که بخشی از کنسرسیوم هستند، یک ماه بررسی شدید شرکت را دنبال می‌کنند. وال استریت ژورنال قبلاً مجموعه ای از داستان ها را بر اساس ده ها هزار صفحه اسناد داخلی فیس بوک منتشر کرده بود که توسط هاوگن فاش شده بود. (کار کنسرسیوم بر اساس بسیاری از اسناد مشابه است.)


انتشار «فایل‌های فیسبوک» مجله، که نگرانی‌هایی را در مورد تأثیر اینستاگرام بر دختران نوجوان، از جمله مسائل دیگر، برانگیخت، باعث شد کمیته فرعی سنا با آنتیگون دیویس، رئیس امنیت جهانی فیس‌بوک، جلسه استماع کند. خود هاگن پس از آن در برابر کمیته فرعی سنا شهادت داد و طی آن گفت که معتقد است “محصولات فیس بوک به کودکان آسیب می رساند، تفرقه را دامن می زند و دموکراسی ما را تضعیف می کند.”
در حال حاضر هیچ پایانی برای مشکلات فیس بوک وجود ندارد. اعضای این کمیته فرعی از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک خواسته اند تا شهادت دهد. و در روز جمعه، یکی دیگر از کارمندان سابق فیس بوک به طور ناشناس شکایتی علیه این شرکت به SEC، با اتهاماتی شبیه به هاوگن ارائه کرد.

فیسبوک قبلاً رسوایی هایی را در رابطه با رویکرد خود در مورد حریم خصوصی داده ها ، تعدیل محتوا و رقبا مطرح کرده است. اما مجموعه گسترده اسناد و داستان‌های بسیاری که مطمئناً هنوز از آن به دست می‌آیند، نگرانی‌ها و مشکلات ظاهراً در همه بخش‌های کسب‌وکار آن را لمس می‌کنند: رویکرد آن برای مبارزه با سخنان نفرت‌انگیز و اطلاعات نادرست، مدیریت رشد بین‌المللی، محافظت از کاربران جوان‌تر در پلتفرم خود. و حتی توانایی آن در اندازه گیری دقیق اندازه مخاطبان انبوه خود.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید