به گزارش CNN فارسی،اظهارات اخیر ترانه علیدوستی در پی حضور او به عنوان هنرپیشه در فیلم سینمایی “اورکا”، توجه محافل مدنی، حکومتی و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است.

این هنرپیشه در چارچوب حضور خود در فیلم مذکور، نقش شناگر ایرانی، الهام اصغری، را بازی کرده است. الهام اصغری شناگری است که در سال‌های اخیر با شنا در آبهای آزاد، سه رکورد بی‌نظیری را به ثبت رسانده است. این رکوردها حال در فهرست رکوردهای کتاب گینس قرار گرفته‌اند.

ترانه علیدوستی گفته است که ورزش شنا برای زنان در ایران ممنوع است. حال شهرناز ورنوس، نایب‌رئیس فدراسیون شنای ایران در واکنش به اظهارات این هنرپیشه در رسانه های داخل ایران گفته است: «اخیرا در شنای زنان در ایران چهار مسابقه برگزار شده است.»

شهرناز ورنوس ادامه می‌دهد: «در روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفند مسابقات رکوردگیری در ایران داریم. از خانم علیدوستی دعوت می‌کنم که بیاید و از نزدیک فعالیت زنان ایران را در رشته شنا تماشا کند.»

اما این در حالی است که شناگرهای زن در ایران اجازه شرکت در مسابقات قاره‌ای، جهانی و انتخابی المیپک را در طول چهار دهه اخیر نداشته‌اند.

در برنامه پادکست ورزشی دویچه‌وله فارسی در گفت‌و‌گو با تونیا ولی‌اوغلی، ملی‌پوش پیشین شنای ایران، به بررسی جوانب متفاوت این موضوع پرداخته‌ایم.

 

دیدگاهتان را بنویسید