به گزارش CNN فارسي ، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در نشست افتتاحیه کمیته صیانت از حقوق مردم که از سوی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برگزار شده است، گفت: در این کمیته هم‌افزایی در قوای سه‌گانه برای حقوق مردم شکل گرفته است.

دهقان گفت: معتقدم با تغییر دولت بستر مردمی شدن فراهم شده چرا که رئیس‌جمهور مردمی است و من این را با چشم می‌بینم. یک روزی فردی به مجلس آمد خیلی متواضع عمل میکرد که من ساده باور کردم اما به من گفتند بیا باغ‌های لواسان این فرد را ببین.

من در جلسه می‌نشینم و فردی از حقوق مردم حرف می‌زند که میدانم فرزندش منشأ فساد است و من خجالت می‌کشم.

روسای جمهور ما هیچ‌گاه خط و مشی خود را کتبا اعلام نکردند اما آقای رییسی با وزرا مشورت کرد و در چند ماه سند تحول دولت مردمی را به تصویب رساندند و ابلاغ کردند و این سند برای اجزای دولت لازم‌الاجرا است و در این سند بر آزادی و حقوق مردم تاکید شده است و ما در معاونت حقوقی مسئول نظارت بر این کار هستیم.

وی ادامه داد: ما در همه ابعاد در حوزه نقض قانون اساسی ورود می‌کنیم. حقوق مردم ابعاد متنوعی دارد که یک بخش که از ما مسئولین انتظار می‌رود شفافیت و مبارزه با فساد و اعاده اموال نامشروع است.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پایان، گفت: امیدوارم در همه ابعاد موفق باشیم و در خدمت این ستاد هستیم و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم تا حقوق ملت را در همه ابعاد بشناسیم و راهی برای عمل به آن اتخاذ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید