به گزارش CNN فارسی، لامبورگینی با فروش ۸,۴۰۵ دستگاه خودرو طی سال ۲۰۲۱ که رشدی ۱۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود، رکورد فروش تاریخ ۵۸ ساله خود را شکسته است. این خودروساز بزرگ ایتالیایی در سال ۲۰۲۱ پیشرفت بزرگی را رقم زده و برای رشد بیشتر در بازار خودروهای برقی خود را آماده می‌کند.

«استفان وینکلمن» (Stephan Winkelmann)، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل لامبورگینی درباره دستاورد جدید این شرکت چنین بیان داشته است:

لامبورگینی رشد فروش دو رقمی را در سراسر جهان تجربه کرده است. این شرکت در ایالات متحده آمریکا ۲,۴۷۲ دستگاه خودرو به فروش رسانده که رشدی ۱۱ درصدی نسبت به سال مالی گذشته است. این درحالی است که در آلمان توانسته با فروش ۷۰۶ دستگاه، به رشد ۱۶ درصدی در فروش دست پیدا کند. ولی رشد این شرکت در چین بیشتر از سایر مناطق بوده است. لامبورگینی با فروش ۹۳۵ دستگاه در این کشور، رشد ۵۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ را به خود دیده است. از سایر بازارهای پرفروش می‌توان به بریتانیا (۵۶۴ دستگاه)، ایتالیا (۳۵۹ دستگاه) و منطقه «اروپا، خاورمیانه و آفریقا» اشاره کرد.

شاسی بلند قدرتمند لامبورگینی اوروس پرفروش‌ترین خودروی این شرکت در سراسر جهان است که در سال ۲۰۲۱ موفق به فروش ۵,۰۲۱ دستگاه شده است. گفتنی است این خودروی جذاب که اساساً یک سوپرکار شاسی بلند است، از یک پیشرانه V8 توئین توربو با قدرت ۶۴۱ اسب بخار بهره می‌برد. لامبورگینی هوراکان نیز در جایگاه دوم پرفروش‌ترین خودروهای لامبورگینی قرار دارد که طی سال ۲۰۲۱ به لطف نسخه STO مجموعاً ۲,۵۸۶ دستگاه فروش داشته است. این سوپرکار مجهز به یک پیشرانه ۵٫۲ لیتری V10 با قدرت ۶۴۰ اسب بخار است.

لامبورگینی ماه ژوئیه سال گذشته از نسخه نهایی لامبورگینی اونتادور با نام اولتیمای LP 780-4 رونمایی کرد و اعلام کرد تنها ۶۰۰ دستگاه از این سوپرکار شامل ۳۵۰ دستگاه کوپه و ۲۵۰ دستگاه رودستر تولید می‌کند. این خودرو از یک پیشرانه ۶٫۵ لیتری V12 برخوردار است که قابلیت تولید قدرت ۷۷۰ اسب بخار و گشتاور ۷۱۹ نیوتون‌متر را دارد. با چنین قدرتی، اونتادور اولتیمای طی تنها ۳ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و در ۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در طول سال ۲۰۲۱ مجموعاً ۷۹۸ دستگاه از اونتادور به فروش رفته است.

لامبورگینی انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ نیز روند فروش آن پایدار باقی بماند از آنجا که هم‌اکنون هم سفارشات به اندازه‌ای است که کل تولید این شرکت در سال جاری را در بر می‌گیرد. این خودروساز برنامه دارد طی ۱۲ ماه آینده ۴ خودروی جدید معرفی کند. وینکلمن در این باره چنین گفته است:

در سال ۲۰۲۲، ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا عملکرد کنونی را تحکیم کنیم و برای ورود گروه خودروهای هیبرید خود از سال ۲۰۲۳ به بعد آماده شویم.

دیدگاهتان را بنویسید