به گزارش CNN فارسی ، اگر می خواهید دو هفته معطل نشوید، بهتر است قبل از عبور از هر مرز بین المللی، مدارک خود را به خوبی بررسی کنید. حتی اگر مقصدتان یکی از معدود فرودگاه هایی باشد که در آن اگر مراقب نباشید هنگام پیاده‌شدن از هواپیما، در خطر سرگردانی و پیش روی به کشور اشتباهی قرار می‌گیرید.


این مکان یا حداقل بخش‌هایی از آن‌، توسط بیش از یک کشور مدیریت می‌شوند که لایحه جدیدی به فرودگاه بین‌المللی می‌بخشد.
فرودگاه یورو فرودگاه بازل-مولوز-فرایبورگ (BSL)
Euroairport Basel-Mulhouse-Freiburg (تصویر بالا ) به طور غیرعادی فرودگاهی است که از ابتدا به عنوان یک مرکز دو ملیتی در نظر گرفته شده است.
همانطور که از نامش مشخص است، دقیقاً در کنار نقطه‌ای که مرزهای فرانسه، سوئیس و آلمان به هم می‌رسند، به سه شهر مختلف بازل (سوئیس)، مولهاوس (فرانسه) و فرایبورگ (آلمان) خدمات رسانی می‌کند. از این میان، بازل بزرگترین از این سه و همچنین نزدیکترین آنها به محل هواپیما است.
اگرچه آن جا کاملاً در قلمرو فرانسه قرار دارد، سوئیس به لطف یک معاهده دوجانبه ویژه که Euroairport را برای بسیاری از اهداف یک فرودگاه سوئیس و همچنین یک فرودگاه فرانسوی می کند، از برخی حقوق فراسرزمینی برخوردار است. از دهه ۱۹۸۰، مقامات آلمانی نیز در برخی از ارگان های مدیریتی فرودگاه نمایندگی داشتند.
از نظر عملی،  به این معنی است که یک بخش فرانسوی و یک بخش سوئیسی وجود دارد که تقسیم این دو ملیت درست از وسط ترمینال بوسیله ی خط قطع کننده ای، انجام می شود. هر بخش دارای پست های بازرسی مرزی و گمرکی است که توسط افسران کشورهای مربوطه کار می کند.
با این حال، فرودگاه همچنان در قلمرو مستقل فرانسه است و نیروهای پلیس فرانسه مسئولیت امنیت کلی را بر عهده دارند.
ورود سوئیس به منطقه ویزای شینگن اتحادیه اروپا این شکاف را کاهش داد و از سال ۲۰۰۸ می توان بدون مانع بین این دو بخش از سمت زمین راه رفت.
اکثر خدمات در ترمینال بسته به اینکه در کدام قسمت از مرکز قرار می گیرید، در نسخه فرانسوی یا سوئیسی خود در دسترس هستند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید