به گزارش CNN فارسی , شرکت Saildrone , شرکتی است که کشتی های اقیانوسی مستقل برای مطالعه محیط زیست می سازد.اما شناور های شرکت Saildrone بدون پیچ و تاب خاصی در دیزاین ساخته شده اند و برای نجات یافتن از طوفان های عظیم و امواج سهمگین ساخته شده اند. دانشمندان بسیار هیجان زده هستند که این شناورها می توانند درک ما از شدت طوفان ها را افزایش دهند.

کریس مینیگ ، مدیر مهندسی اداره ملی اقیانوسیه و جوی آمریکا گفت: “اگر با چنین سرعت بادی در مرکز طوفان قرار داشته باشید ، اقیانوس آشفتگی بزرگ را برای شما به ارمغان می آورد و این همان جایی است که آب شروع می شود و هوا (برای تنفس) به پایان می رسد.” “من نمی توانم تصور کنم که عمداً هواپیما یا کشتی را به دل طوفان برسانم. ترجیح می دهم این روبات ها را به آنجا بفرستم و از آنها بخواهم کار خود را انجام دهند.”
Saildrone با NOAA همکاری می کند تا نحوه شکل گیری طوفان ها ، از جمله تشدید سریع آنها را مطالعه کند. طوفان ایدا ، که قبل از سفر به شمال شرقی اخیرا سواحل خلیج فارس را هدف گرفته بود ، در کمتر از ۲۴ ساعت از طوفان درجه ۱ به درجه ۴ رسید.
این شناورها ۲۳ فوت طول دارند و چهار دوربین روی آنها قرار دارد. آنها باد و همچنین دمای اقیانوس و هوا را اندازه گیری می کنند.
آنها می خواهند بفهمند چگونه انرژی و گرما بین اقیانوس و اتمسفر رد و بدل می شود. همچنین داده ها به طور همزمان به دفاتر Saildrone در Alameda ، California ، در زمان واقعی اتفاق ارسال می شوند.
هیچ کس تا به حال مشاهده نکرده است که امواج کف چگونه در مرکز طوفان پاشیده می شوند. بنابراین ما امیدواریم که بتوانیم با این دوربین ها ببینیم آب چگونه به نظر می رسد.
Saildrone به CNN Business گفت که هر پنج شناور آن از فصل طوفان جان سالم به در برده اند و در اقیانوس اطلس هستند ، بنابراین در مسیر طوفان ایدا در خلیج مکزیک قرار نگرفتند ، که اخیرا حداقل ۷۸ نفر را در لوئیزیانا و شمال شرق کشته است ، اما این شرکت گفت که همچنین قصد دارد طوفان ها را در اقیانوس آرام مطالعه کند. نکته ی جالب نیز این ات که Saildrone و NOAA قبلاً شرایط اقیانوسی نزدیک آلاسکا را مطالعه کرده اند.

ترجمه از خبرگزاری وبسایت رسمی CNN

دیدگاهتان را بنویسید