بیش از ۵ میلیون نفر از ساکنان ژاپن به دلیل تهدید سیل و رانش زمین مجبور به تخلیه خانه های خود شده اند ، زیرا باران های سیل آسا قسمت های انتهایی جنوب غربی این کشور را فرا گرفته است.

به گفته ی منبع خبری با نام برادکست NHK  , جدی ترین هشدار تخلیه ،که سطح ۵ نامیده می شود، روز شنبه برای بیش از یک میلیون نفر در مناطق ساگا ، ناگازاکی ، فوکوکا و هیروشیما صادر شد.

هشدار بعدی ، که سطح ۴ نامیده می شود، به ۱۷ استان دیگر صادر شد که بیش از ۴ میلیون نفر از ساکنان آن استان ها را تحت تأثیر قرار داد.

به گزارش رویترز ، سازمان هواشناسی این کشور که این هشدارها را صادر کرده است ، در بیانیه ای اعلام کرد که جبهه بارندگی می تواند حدود یک هفته بر فراز این کشور بماند.

عکس های پخش شده از استان های آسیب دیده نشان می دهد که ساکنان این مناطق در خیابان های سیل زده به سختی حرکت می کنند و کودکان و وسایل خود و یا دیگران را حمل می کنند. آتش نشانان و دیگر نیروهای اورژانس نیز در حال نجات ساکنان گیر افتاده هستند و مردم را بر روی قایق های بادی قرار می دادند و نجات می دادند.

در طی این بارندگی ها جاده ای نزدیک به رودخانه ی سوزوهاری در هیروشیمای ژاپن در ۱۳ آگوست آسیبی جدی دید.

سطح آب همچنان در چندین رودخانه در حال افزایش است و مقام ها اعلام کردند که ممکن است آب به جاده های اطراف سرازیر شود.

برخی از شهرهای جزیره ی جنوبی کویشو روز شنبه بیش از ۴۰ میلی متر (حدود ۱٫۶ اینچ) مقدار باران را در یک ساعت ثبت کردند. مقامات هواشناسی ملی می گویند احتمالا حداکثر تا ۲۵۰ میلی متر (۹٫۸ اینچ) در ۲۴ ساعت آینده تا صبح یکشنبه در این جزیره می بارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید