به گزارش CNN فارسی ، اخیرا دموکرات‌های کنگره آمریکا طرح «مالیات میلاردر ها» را برای تصویب در کنگره پیشنهاد کرده‌اند و آقای ماسک در حساب توییتری خود از کاربران خواسته بود اگر تایید کنند حاضر است ۱۰ درصد از سهام خود در شرکت تسلا را به ارزش ۲۱ میلیارد دلار بفروشد و صرف پرداخت مالیات کند.

روز گذشته زمان تعیین شده برای رای‌گیری در حساب توییتری اش به پایان رسید و ۵۸ درصد از ۳.۵ میلیون نفری که در رای‌گیری شرکت کرده بودند، از ایلان ماسک خواستند که سهام خود را بفروشد و مالیات دهد.

او هنوز واکنشی به نتیجه رای‌گیری کاربران نشان نداده، اما سهام شرکت تسلا روز دوشنبه نزدیک ۰.۶۴ درصد، معادل ۸ دلار برای هر سهم سقوط کرد. شبکه سی‌ ان‌‌ ان برآورد کرده است که این سقوط به معنای کاهش ۶۰ میلیارد دلاری ارزش سهام این شرکت است.

تسلا به عنوان تولیدکننده خودروهای برقی از معدود شرکت‌هایی است که اخیرا ارزش سهام آن به بیش از یک تریلیون دلار رسید. ارزش سهامی که در اختیار ایلان ماسک است نیز ۲۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

پیش از این نیز اظهارات یا توییت‌ های جنجالی آقای ماسک باعث افت ارزش سهام تسلا شده بود.

با این‌ حال این ابر میلیاردر آمریکایی نگفته است ۱۰ درصد از سهام خود در شرکت تسلا را کی و چگونه می‌خواهد بفروشد.

هم‌اکنون کنگره در حال بررسی اعمال مالیات بر میلیاردرهای کشور است و آنها حتی اگر سود دارایی‌ها و سهام‌ شان بصورت نقدی تحقق نیافته باشد نیز باید مالیات آن را بپردازند.

آقای ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل تسلا از این شرکت حقوق دریافت نمی‌کند، اما ۱۷۰.۵ میلیون سهم در شرکت تسلا دارد که تا روز جمعه، ارزش آن ۲۰۸.۳ میلیارد دلار برآورد می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید