به گزارش CNN فارسی، بر اساس تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی رسیده به ایران اینترنشنال، حدود ۷۰ نفر از مسافران این قایق که روز چهارشنبه دوم شهریور به دریا زده است، ایرانی‌اند. حدود ۳۰ زن و کودک در این قایق هستند.

در یکی از ویدئوهای ارسال شده از این قایق، یک کشتی در نزدیکی قایق پناهجویان دیده می‌شود. یکی از پناهجویان روی تصاویر می‌گوید آنان با پلیس یونان و ایتالیا تماس گرفته‌اند اما کسی به کمک آن‌ها نیامده است.

پناهجویان در این قایق سرگردان هشدار داده‌اند مواد غذایی‌شان تمام شده است.

یکی از بستگان این پناهجویان که ساکن دانمارک است، به ایران‌اینترنشنال گفت که این قایق از ترکیه به راه افتاده است.

همچنین بر اساس تصاویر ویدئویی، چند پناهجو خودشان را به آب انداخته‌اند تا خود را به ساحل برسانند.

آذر ماه گذشته، وب‌سایت هه‌نگاو گزارش داد از ابتدای سال جاری میلادی تا آن زمان، دست‌کم هشت پناهجوی کُرد ایرانی در مسیر فرار از ایران به سوی اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین در سال‌های اخیر غرق شدن یک خانواده پنج نفره پناهجوی ایرانی اهل سردشت در راه رسیدن به بریتانیا و در کانال مانش، واکنش‌های گسترده‌ای را در رسانه‌ها و میان کنشگران بریتانیایی و فرانسوی برانگیخت.

بسیاری از این فعالان خواستار اقدام دولت فرانسه و بریتانیا در تأمین امنیت پناهجویان شدند.

به تازگی جان کر، سفیر پیشین بریتانیا در آمریکا، اعلام کرد ایرانی‌ها اکثریت پناهجویانی را تشکیل می‌دهند که در ۱۸ ماه گذشته از طریق کانال مانش خود را به بریتانیا رسانده‌اند.

هافینگتون پست همچنین به نقل از کر نوشت بیش از ۷۰ درصد کسانی که از کانال مانش عبور می‌کنند، پناهجویانی حقیقی و از کشورهایی بحران‌زده از جمله ایران، عراق، سودان و سوریه‌اند.

آذر ماه سال گذشته، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد از میان ۲۷ پناهجویی که در آن زمان در کانال مانش غرق شده بودند، هویت ۲۶ نفر شناسایی شده و یکی از آنان یک مرد کُرد ایرانی است.

دیدگاهتان را بنویسید