به گزارش CNN فارسی , این یک مرحله سرمایه گذاری با ریسک بالایی همراه است. و این باعث شده طرفداران وود در سال ۲۰۲۱ همگی سوپرایز شوند.

سال گذشته ، استراتژی وود سودهای هنگفتی را برای سرمایه گذاران صندوق اصلی سرمایه گذاری خود در زمینه نوآوری Ark (ARKK) به همراه داشت. این رقم در سال ۲۰۲۰ تقریباً ۱۵۰ درصد افزایش یافت و به او کمک کرد تا به یک فوق ستاره وال استریت تبدیل شود .

اما امسال بخت با این ستاره ی وال استریت یار نبوده است برای مثال سهام شرکت Innovation ETF تا اواخر ماه اوت ۲٫۵ درصد کاهش یافت در حالیکه سهام شرکت Nasdaq بیش از ۱۸ درصد تا کنون در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.
متاسفانه وود برای اظهارنظر در مورد این موضوع در دسترس نبود ، اما در ماه آگوست در مصاحبه با CNBC در این موارد صحبت کرد. او نگران این نیست که استراتژی Ark در جستجوی رهبران جدید فناوری بد به پایان برسد و معتقد است که این تجمع کنونی تکرار انفجار حماسی شرکت  dot-com 2000 نخواهد بود.
وود در مصاحبه با CNBC گفت: “من فکر نمی کنم سرمایه گذاری بر تکنولوژی آینده کار خطرناکی باشد.” وود همچنان طرفدار بی پروا تسلا (TSLA) و مدیرعامل آن ایلان ماسک است که بی شک بحث آینده را پیش میکشد.
چگونه وود استراتژی خود را توسعه داد؟
وود از روی تجربه صحبت می کند چراکه وود ۶۵ ساله آخرین سقوط بزرگ فناوری و دوشنبه سیاه بدنام ۱۹۸۷ را تجربه کرده است.
او در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به مدت ۱۸ سال به عنوان مدیر مالی شرکت Jennison Associates تحت مالکیت Prudential کار کرد و سپس دوازده سال را در شرکت AllianceBernstein گذراند که در نهایت سال ۲۰۱۳ آن جا را نیز ترک کرد.

اما بعداً ، AllianceBernstein ایده خود را برای راه اندازی مجموعه ای از وجوه قابل معامله در بورس ارائه کرد. بنابراین وود به تنهایی شروع به حمله کرد وشرکت Ark را در سال ۲۰۱۴ راه اندازی کرد.
“من در تمام دوران حرفه ای خود به دنبال نوآوری های متعددی بوده ام پس چرا به اسم خودم تمامشان نکنم؟” او در مصاحبه ای با فوربز در سال ۲۰۱۴ این موضوع را گفت.

ترجمه از خبرگزاری  CNN 

دیدگاهتان را بنویسید