با شروع پاییز دنیای فناوری شلوغ و داغ می‌شود و بسیاری از کمپانی‌ها از دستاوردهای سخت افزاری و نرم افزاری خود رونمایی می‌کنند. در هفته‌ای که پیش رو داریم اتفاقات جذابی در دنیای فناوری خواهد افتاد. شرکت گوگل سرانجام نسخه پایدار اندروید ۱۲ را برای گوشی‌هایش منتشر می‌کند. مایکروسافت نیز می‌خواهد ویندوز ۱۱ را در دسترس عموم قرار دهد. علاوه بر همه این‌ها، شرکت نوکیا هم قصد دارد از یک تبلت اندرویدی جدید رونمایی کند. در ادامه با جزئیات بیشتری از این اخبار همراه ما باشید.

انتظار می‌رود گوگل فردا اولین نسخه پایدار سیستم عامل اندروید ۱۲ خودش را منتشر کند. این پلتفرم چند ماه پیش معرفی شد، اما تا امروز در فاز آزمایشی قرار داشت و فردا سرانجام نوبت به انتشار اندروید ۱۲ می‌رسد. اکنون نسخه پایدار آن قرار است ابتدا برای گوشی‌های پیکسل خود گوگل منتشر شود، سپس سازندگان دیگر گوشی‌ها نیز این به‌روزرسانی را طی هفته‌ها و ماه‌های پیش رو برای گوشی‌های خود عرضه کنند.

مایکروسافت سرانجام پس‌فردا ۱۳ مهر ماه نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز خود به نام ویندوز ۱۱ را در اختیار عموم می‌گذارد. این سیستم عامل در ابتدا چند ماه پیش معرفی شد و حالا آماده انتشار نهایی قرار دارد. مایکروسافت تغییرات وسیعی را در رابط کاربری سیستم عامل خود به وجود آورده، اپلیکیشن‌ها را باز طراحی کرده، عملکرد کلی را بهبود بخشیده و در نهایت به میلیون‌ها کاربر کامپیوتر ویندوزی در سراسر جهان اجازه خواهد داد اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی کامپیوتر خود اجرا کنند.

مایکروسافت در روز سه‌شنبه همچنین از مایکروسافت آفیس ۲۰۲۱ ، جدیدترین نسخه مجموعه اپلیکیشن‌ های کاربردی خود رونمایی خواهد کرد. این مجموعه نرم افزاری جدید با رابط کاربری جدیدی که هماهنگ با ویندوز ۱۱ است، حالت تیره، عملکردها و فرمول‌های جدید Excel، یک قابلیت ضبط جدید برای PowerPoint و ویرایش اسناد مشترک به صورت همزمان در Word عرضه می‌شود.

در روز چهارشنبه، اچ ام دی گلوبال به عنوان مالک قانونی نوکیا از نخستین تبلت اندرویدی این برند رونمایی می‌کند. این تبلت که انتظار می‌رود Nokia T20 نام داشته باشد، به تمام امکانات و قابلیت‌های جذابی که در گوشی‌های نوکیا دوستشان داریم مجهز است.

دیدگاهتان را بنویسید