به گزارش CNN فارسی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در دیداری ویدیویی با همتای اسرائیلی خود تاکید کرد تمامی گزینه‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی آماده است.

این دیدار که چهارشنبه شب ۲۶ ژانویه صورت گرفت، از سوی گروه مشاوره راهبردی اسرائیل و آمریکا SCG به منظور بحث درباره مذاکره با ایران و رویدادهای اخیر در خاورمیانه ترتیب داده شده بود.

سالیوان بر تعهد ایالات متحده به دیپلماسی به عنوان روشی برای مذاکره غیرمستقیم با ایران اشاره کرد اگرچه بر گزینه‌های جایگزین در هماهنگی با شرکای آمریکا از جمله اسرائیل، در صورت شکست دیپلماسی نیز تاکید داشت.

در ملاقات ویدیویی اِیال هولاتا، مشاور امنیت ملی اسرائیل و رابرت مالی همچنین نمایندگان ارشد وزارت‌خانه‌های مربوطه، ادارات امور خارجه، دفاع و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های اطلاعاتی دو کشور نیز حضور داشتند.

در این دیدار نمایندگان آمریکا و اسرائیل توافق کردند در هماهنگی نزدیک با یکدیگر بر سر منافع مشترک دو کشور و همچنین در مقابله با تمامی تهدیدات علیه امنیت ملی‌شان با یکدیگر متحد باقی بمانند.

سالیوان و هولاتا همچنین درباره همکاری‌های نظامی در رزمایش‌های آزمایشی همانند مانور هوایی اخیر اسرائیل با همکاری آمریکا گفت گو کردند.

دیدگاهتان را بنویسید