به گزارش CNN فارسی، به نوشته هاآرتص، در جریان آن حمله شش پهپاد اسرائیلی با حمله به این مقر نظامی، تعداد زیادی از پهپادهای موجود در محل را نابود کردند.

برخی از رسانه‌های وابسته به شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی در لبنان و عراق، از جمله شبکه تلویزیونی المیادین، مدعی شده‌اند حمله موشکی شامگاه شنبه ایران به اربیل عراق در واکنش به حمله کرمانشاه بوده است.

المیادین همچنین مدعی شده محلی که در اربیل هدف موشک‌های سپاه پاسداران قرار گرفت محل «هدایت» پهپادهای حمله‌کننده به مقر نظامی در کرمانشاه بود.

المیادین نیز تعداد پهپادهای اسرائیلی در آن حمله را شش پهپاد ذکر کرده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی درباره حملات ماه گذشته در کرمانشاه اظهار نظری رسمی نکرده‌اند.

حدود یک ماه پیش گزارش‌هایی درباره آتش‌سوزی گسترده در یک پایگاه سپاه پاسداران در ماهیدشت کرمانشاه منتشر شد که اظهار نظری رسمی درباره آن منتشر نشد و فقط برخی مقام‌های سپاه پاسداران گفتند حریق در انبار نگهداری روغن و مواد قابل اشتعال این نهاد نظامی رخ داده است.

پیش از آن نیز، شامگاه ۲۵ دی، ساکنان کرمانشاه و شهرهای اطراف آن از شنیدن صداهای متعدد انفجار خبر دادند اما خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، منبع این صداها را «وقوع رعد و برق در منطقه غرب کشور» ذکر کرد و برخی دیگر از رسانه‌های جمهوری اسلامی نیز «اقدامات آموزشی» نیروهای مسلح در محل را علت صداهای شنیده شده ذکر کردند.
در همین حال، شامگاه دوشنبه در پی یک حمله سایبری شماری از وبسایت‌های دولتی اسرائیل نزدیک به یک ساعت از دسترس خارج شدند.

نهاد امنیت سایبری اسرائیل با اشاره به اینکه در این حمله اطلاعاتی به سرقت نرفته است گفت این اختلال در نتیجه یک حمله از نوع ایجاد ترافیک سنگین برای وبسایت‌ها بود و موضوع در دست بررسی است.

رسانه‌های اسرائیل انگشت اتهام را در این زمینه به سوی ایران نشانه گرفته‌اند.

این پست دارای یک دیدگاه است

  1. محمد

    خاک بر سر سپاه که حتی صداش هم در نیومد که همچین بلایی سرش آورد اسرائیل

دیدگاهتان را بنویسید