به گزارش CNN فارسی، قیمت دلار عصر دیروز بر مدار صعود قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی در معاملات نقدی دیروز توانست ۴۰۰ تومان افزایش را تجربه کند و به محدوده ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان برسد./بازار دلار

حمله شبانه به بازار دلار

برخی از تحلیلگران بازار ارز تهران معتقدند که این افزایش قیمت به دنبال طولانی شدن روند مذاکرات وین  و توقف مذاکرات برجام اتفاق افتاده است.

عده ای از معامله گران بازار ارز با اشاره به صعود قیمت دلار  و نزدیک شدن آن به کانال ۲۸ هزار معتقدند که این مرز برای بازار  ساز از اهمیت بسزایی برخوردار است و به راحتی اجازه عبور از این مرز را نخواهد داد.

از طرفی هم عده ای معتقدند امروز قیمت دلار بیشتر گوش به فرمان دلار هرات است . از نظر این دسته از بازیگران ارزی در صورتی که دلار  در بازار هرات بالای خط ۲۷ هزار تومانی تثبیت شود، به احتمال زیاد انتظارات افزایشی در بازار داخلی نیز بیشتر تقویت خواهد شد.

با این وجود شب گذشته معامله گران  پشت خطی توانستند به بالای ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان حمله کنند و همین امر می تواند بر روی بازار ارز امروز تاثیر بگذارد.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب  گذشته با ۷ هزار  ۷۳۵ تومان معامله شد که نسبت به قیمت معاملات نقدی دیروز ۵۱ تومان پایین رفته بود. بنابراین از مسیر قیمت درهم ، نرخ دلار  امروز نزولی است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب ۲۷  هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با دوشنبه شب تقریبا ۵۰۰  تومان رشد را نشان می دهد.  دوشنبه  شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان قرار داشت. بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی صعودی است.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات دیشب با ۲۶ هزار ۷۰۰ تومان معامله شد که نسبت به قیمت دوشنبه شب ۲۶۰ تومان بالا رفته بود. دوشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۲۶ هزار و ۴۴۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  چهارشنبه ۱۷ فروردین بالا می رود.

دیدگاهتان را بنویسید