به گزارش CNN فارسی حزب کومله کردستان ایران روز چهارشنبه ضمن تکذیب ادعای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مبنی بر همکاری نیروهای وابسته به این حزب با موساد، بازداشت شماری از اعضای خود در ایران را تائید کرد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز چهارشنبه، پنجم مرداد، در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که اعضای باندی که اسرائیل برای «انفجار یک مرکز صنایع حساس دفاعی کشور»، به ایران اعزام کرده بود، نیروهای عملیاتی سازمان «کومله» بودند.

وزارت اطلاعات ایران همچنین در این اطلاعیه عبدالله مهتدی، دبیرکل حزب کومله، را متهم کرد که «شخصا» افرادی را از اعضای این حزب برای همکاری با موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل، انتخاب و به افسران موساد معرفی کرده است.

در واکنش به این اتهامات، حزب کومله کردستان ایران روز چهارشنبه بیانیه وزارت اطلاعات را «موهوم و مبهم» خوانده و نوشت که اعضای بازداشت‌شده این حزب در استان آذربایجان غربی «فعالیت‌های تبلیغی و تشکیلاتی» می‌کردند.

این حزب بیانیه وزارت اطلاعات ایران را «ادعاهای واهی و اتهامات دور از ذهن» توصیف و آن را تلاش جمهوری اسلامی برای جبران «شکست‌ها و تحقیرهای اطلاعاتی و امنیتی» خود در این مدت معرفی کرده است.

برخی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران می‌گویند که بیانیه‌های اخیر وزارت اطلاعات ایران با هدف روحیه دادن به ماموران اطلاعاتی، در پی گزارش‌های فزاینده از «نفوذ» موساد به بالاترین سطوح جمهوری اسلامی ایران» منتشر می‌شود.

گزارش‌های متعدد دوره اخیر در خصوص «موفقیت» موساد در رخنه به نهادهای اطلاعاتی ایران، ماه گذشته به برکناری حسین طائب، رئیس وقت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و تغییرات متعدد در نهادهای اطلاعاتی حساس کشور منجر شد.

به نوشته کوملە، اتهام‌زنی از طرف وزارت اطلاعات «دستاویزی در راستای سرکوب بیشتر در کردستان، جوسازی بر علیه مبارزات برحق مردم ایران و خوراکی جهت مصارف داخلی» است.

در بیانیه این حزب همچنین جمهوری اسلامی و نهادهای امنیتی «مسئول مستقیم جان اعضای» دستگیرشده این حزب معرفی شده‌اند.

وزارت اطلاعات هنوز نام و تصاویر افراد دستگیر شده را منتشر نکرده، اما اعلام کرده که «در روزهای آینده با برطرف شدن برخی ملاحظات اطلاعاتی و حفاظتی، تعداد و هویت عوامل عملیاتی بازداشت شده و نیز عناصر مرتبطِ مقیم خارج از کشور را اعلام خواهد کرد.»

وزارت اطلاعات ایران پیشتر از بازداشت اعضای این باند، «پیش از آن‌که موفق به عملیات مورد نظر خود شوند»، خبر داده و گفته بود که آنها در یک کشور معین آموزش دیده و از طریق اقلیم کردستان عراق وارد ایران شدند.

دیدگاهتان را بنویسید