قبل از این پیشنهاد تعطیلی دو هفته ‌ای برای کنترل پیک پنجم از سوی وزیر بهداشت و جمعی از متخصصان و کارشناسان سلامت مطرح و در عین حال تاکید شده بود که “اگر قرار باشد تعطیلات مانند دفعه قبل باشد که فقط کارمندان دولت نیامدند ولی همه جا باز بود و نظارتی نبود، هیچ فایده‌ ای نخواهد داشت.” از این رو امروز در ستاد مقابله با کرونا مقرر شد، تعطیلی ‌ها با سخت گیری بیشتری اعمال شود.

از دوشنبه تا شنبه پیش رو ادارات و بانک ها همه تعطیل خواهند بود. به جز مشاغل ضروری که مایحتاج مردم را فراهم می ‌کنند.  به گفته رئیسی ، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده که همه بانک‌ ها ادارات و اصناف و شرکت‌ های خصوصی سازمان‌ ها شامل تعطیلات خواهد بود.

پیش از این اعلام می ‌شد که تعطیلی بورس منوط به تعطیلی بانک‌ ها می باشد. در این تعطیلات سه روزه اخیر نیز که در دولت روحانی اعمال شد، بورس به همراه بانک‌ ها تعطیل شد. از این رو به نظر می ‌رسد از فردا بورس هم به همراه بانک ‌ها تعطیل خواهد شد.

مشاغل سطح ۲ و  ۳ و ۴ تعطیل می شوند و فقط مشاغل سطح ۱ که ضروری هستند مانند : داروخانه ها ، فروشگاه های زنجیره ای ، خشکشویی ها و … باز می باشند.

مشاغل سطح ۳:

مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری

مشاغل سطح ۴:

همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌ های ورزشی مربوط به ورزش‌ های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ ها، چایخانه ‌ها و قهوه‌خانه‌ ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی

دیدگاهتان را بنویسید