به گزارش CNN فارسی، قاآنی روز پنجشنبه در مراسم سالمرگ محمد حجازی، جانشین سابق نیروی قدس، خطاب به اسرائیل گفت: «اگر به منافع این نظام در هر کجای عالم تعرضی صورت بگیرد پاسخ جدی خواهیم داد. ما خوب می‌دانیم شما کجا هستید.»

او اضافه کرد: «اگر ملاحظاتی می‌کنیم، ملاحظات ماست نه از قدرت شما. ما دارای فهم انقلابی هستیم و می‌دانیم که کی و کجا با شما برخورد کنیم.»

مقام‌های جمهوری اسلامی بارها اسرائیل را به «محو شدن از روی زمین» تهدید کرده‌اند و علی خامنه‌ای نیز از «نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده» سخن گفته است.

با این حال محمدجواد ظریف، وزیر خارجه پیشین ایران، در سال ۹۷ گفت: «ما چه موقع گفتیم که اسرائیل را نابود می‌کنیم؟ فقط یک نفر را پیدا کنید و به ما نشان دهید که این حرف را زده باشد.»

قاآنی در اظهارات روز پنجشنبه‌اش همچنین گفت: یک جوان فلسطینی «تمام ارکان اسرائیل را می‌لرزاند» اما «اینها سر و صدا می‌کنند و قصد جنگ با ایران اسلامی را دارند».

طی بیش از سه هفته اخیر، اسرائیل چهار بار هدف حملات فلسطینیان قرار گرفته که دو حمله اول از سوی اعراب فلسطینی مرتبط با داعش، و دو حمله دوم از سوی فلسطینیان کرانه باختری انجام شدند.

این حملات در مجموع ۱۴ کشته بر جای گذاشت و نیروهای اسرائیلی عملیاتی را برای دستگیری عوامل و حامیان آنها آغاز کرده‌اند. در این مدت حدود ۲۰ فلسطینی، از جمله مهاجمان حملات، کشته شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید