به گزارش CNN فارسی ، مسعود اسدی ، رییس مجمع هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی اظهار کرد : با توجه به نوسان نرخ ارز و محدودیت های ارزی و کاهش سطح زیرکشت ناشی از شرایط خشک سالی در بیشتر استان ها، افزایش قیمت برنج به مرز پنجاه هزار تومان تعجب آور نیست.

وی درباره تاثیر ایام‌ محرم بر بازار برنج گفت : این کالاhttps://farsicnn.com/ برای سوگواری ایام محرم به عنوان یک ماده غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و بدیهی می باشد که قیمت آن با افزایش تقاضا با نوساناتی در بازار رو به رو شود.

این مقام مسئول ، تورم شدید ، نرخ بالای ارز و کاهش سطح زیرکشت را از علت های گرانی برنج در بازار اعلام کرد و افزود : واردات بحث دو سویه می باشد ، چرا که از یک سمت موضوع گرانی و محدودیت های ارزی مطرح می باشد و از سوی دیگر منجر به نابود کردن قسمت عمده ای از کشاورزان می شود، از این رو به بهانه آن که برنج ارزان بدست مردم برسد ، نباید تولید کننده داخل را نابود کنیم و تنها برای افزایش قدرت خرید ، بهتر است که یارانه مستقیم داده شود تا تولید کننده داخل نابود نشود.

او با بیان اینکه امکان تامین ۱۰۰ درصدی نیاز برنج در داخل وجود ندارد، بیان کرد : با توجه به شرایط آب و هوای کشور، تامین ۱۰۰ درصد تولید داخل به صلاح نمی باشد و تنها باید خود اتکایی در این قسمت داشته باشیم. رئیس مجمع هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی با اشاره به اینکه تولید صد درصد برنج در داخل برخلاف منافع ملی است ، ادامه داد : با جایگزینی برنج در مصرف باید صرفه جویی کرد چرا که مصرف این میزان هیدروکربن به صلاح نیست.

دیدگاهتان را بنویسید