به گزارش CNN فارسی خبرگزاری دولتی یونهاپ کره جنوبی (YNA) روز شنبه ٩ بهمن (٢٩ ژانویه) به نقل از یک منبع آگاه نوشته است کە در ماه فوریه کره جنوبی و ایران در سئول، به منظور حل اختلافات چند ساله بر سر دارایی‌های مسدود شده تهران در بانک‌های کره جنوبی رایزنی خواهند کرد.

این منبع کە نامش فاش نشدە است گفته است کە گروه‌های کاری جزئیات انتقال دارایی‌های مسدود شدە ایران، در صورت معافیت از تحریم‌های آمریکا را بررسی خواهند کرد.

در حاشیه مذاکرات بازگشت به توافق اتمی (برجام) در وین اتریش، چوی جانگ کان، معاون وزیر خارجه کره جنوبی با علی باقری‌، معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار معاون وزیر خارجه کره جنوبی گفت کە کشورش برای بازپرداخت بدهی خود به ایران تلاش می‌کند.

روابط بین دو کشور ایران و کره جنوبی پس از خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در سال ٢٠١٨ از برجام دچار تنش شد. بیش از ٧ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران، حاصل از فروش نفت در بانک‌های کره جنوبی مسدود شدە است.

به دنبال خروج آمریکا از برجام، تبادل تجاری بین کره جنوبی و آلمان بە پایین‌ترین سطح خود در چند دهه گذشته رسیده است.

پویا فیروزی، دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی، روز ۹ دی (۳۰ دسامبر) در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا میزان تجارت ایران و کره جنوبی را در سال جاری ”حداقل میزان ارتباط تجاری” میان دو کشور توصیف کرد بود.

دیدگاهتان را بنویسید