چین به تازگی از نقطه عطف دیگری در زمینه ی توسعه گسترده خطوط راه آهن سریع السیر خود رسیده است.با ادامه شمارش معکوس برای بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن ، قطار سریع (۱۰۸ مایلی) جدید که پایتخت را به شهر ژانگیاکوو میزبان المپیک متصل می کند ، به تازگی وارد سرویس شده و زمان سفر بین این دو شهر را از سه ساعت به ۴۷ دقیقه کاهش می دهد.

اما نکته ی جالب این است که این قطار،که بخشی از سری Fuxing چین است ، می تواند تا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت (۲۱۷ مایل در ساعت) بدون راننده حرکت کند – گفته می شود این اولین بار در جهان است که همچین اتفاق خارق العاده ای می افتد. این راه آهن همچنین به عنوان اولین راه آهن هوشمند سریع السیر جهان لقب گرفته است.
ساخت این خط قطار که حدود چهار سال طول می کشد ، راه آهن سریع السیر Jing-Zhang نامیده می شود و پکن ، یانکینگ و ژانگیاکو را متصل می کند ، که هر سه آنها میزبان رویدادهایی در المپیک زمستانی آینده خواهند بود.
این مسیر در ۱۰ ایستگاه ، از جمله Badaling Chang Cheng ، محبوب ترین بخش دیوار چین ، متوقف می شود.
راه آهن چونگلی ، شاخه ای از راه آهن جینگ-ژانگ ، نیز باز است و مسافران را از پایتخت به ایستگاه تایزیچنگ منتقل می کند.خط راه آهن جدید در ۳۰ دسامبر آغاز به کار کرد و اولین قطار از ایستگاه راه آهن شمال پکن به ایستگاه راه آهن تایزیچنگ حرکت کرد.
یک جستجوی سریع در وب سایت رسمی راه آهن سریع السیر ۱۲۳۰۶ راه آهن چین نشان می دهد که در حال حاضر روزانه حدود ۳۰ قطار پر سرعت بین پکن و ژانگیاکائو در حال حرکت هستند اما تنها شش مورد از آنها توسط “قطار هوشمند” نوع جدید و بدون راننده سرویس دهی می شوند.

اگرچه قطارهای سریع السیر در طول مسیر مستقل کار می کنند، یک راننده ناظر همیشه در کابین قطارخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید