به گزارش CNN فارسی، دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، در گزارشی اعلام کرده در حمله هوایی منتسب به اسرائیل در روز پنج‌شنبه (۲۵ اوت) به شهر مصیاف در استان حما سوریه، یک انبار موشک حاوی بیش از هزار فروند موشک ساخت ایران هدف قرار گرفت و منهدم شد.

در این گزارش که شنبه (۲۷ اوت) منتشر شده، آمده است این انبار در مجتمع “مرکز مطالعات و تحقیقات علمی سوریه” (SSRC)  قرار داشته و در آن هزاران فروند موشک میان برد زمین به زمین که تحت نظارت “افسران متخصص” سپاه پاسداران جمهوری اسلامی مونتاژ شده بودند، ذخیره شده بود.
بیشتر بخوانید: حمله اسرائیل به ”انبار تسلیحات ایرانی” در اطراف دمشق

خبرگزاری دولتی سوریه “سانا” روز پنج‌شنبه گزارش داد که در پی حملات هوایی، سامانه پدافند هوایی سوریه در شمال غرب این کشور فعال شده و نیروهای محلی بر فراز شهر مصیاف در حال “مقابله با اهداف متخاصم” هستند. این خبرگزاری ساعاتی بعد اعلام کرد این حملات از سوی اسرائیل صورت گرفته است.

نیروهای روسیه مستقر در سوریه روز جمعه اعلام کردند چهار جنگنده اسرائیلی در مجموع چهار موشک کروز و ۱۶ بمب هوایی هدایت‌شونده را به سوی این مرکز تحقیقاتی شلیک کرده‌اند.

به گزارش “جروزالم پست” و به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه در حمله به مصیاف ۱۴ شهروند غیرنظامی سوری و همچنین چند تن از مقامات شبه نظامیان تحت حمایت ایران زخمی شدند. در همین حال در پی اصابت ترکش‌های ناشی از انفجار این انبار، چند آتش‌سوزی نیز در مناطق حومه مصیاف رخ داد. این آتش‌سوزی‌ها، به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه،  خساراتی به خانه‌ها و اموال سکنه این مناطق وارد کرد.

به گزارش منابع سوری انفجار‌های ثانویه در مصیاف ساعت‌ها پس از پایان حمله هوایی اسرائیل ادامه داشت.

مرکز مطالعات و تحقیقات علمی سوریه” (SSRC)  در گذشته نیز چندین بار هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفته بود.

دیدگاهتان را بنویسید