دام

 با این وجود قیمت تصویب شده ی دام امروز در تاریخ ۳۰ ام مرداد برابر با هر کیلو بره نر با نرخ ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان وهر کیلو گوساله و گاو زنده با نرخ ۵۳ تا ۵۸ هزار تومان شده است که با البته با افزایش تقاضا برای دام در روز عید قربان احتمال این وجود دارد که قیمت هر کیلو دام مبلغی جزیی معادل ۲ تا ۳ هزار تومان افزایش پیدا کند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران اعلام کرد:​ بابت عرضه ی دام در عید قربان به هم وطنان مشکل ویا کمبودی وجود ندارد و در مراکز عرضه دام به میزان کافی دام زنده موجود می باشد.

از طرف دیگر نیز با افزایش شیوع تب کریمه کنگو که نوعی بیماری مشترک دام و انسان محسوب می شود سازمان دامپزشکی ایران از مردم درخواست دارد که به هیچ عنوان قربانی دام را بصورت خودجوش در منازل آن ها انجام ندهند چراکه با افزایش گرما شیوع این تب افزایش یافته و هم اکنون باعث نگرانی مسیولان می باشد.

مساله این جا به پایان نمی رسد! دلالان بازاری در این ایام عید در پی سودجویی خویش از طریق افزایش کاذب قیمت های دام می باشند که این مساله بازار گرم دامداران زحمتکش را به خظر انداخته است و بدین سان از مسیولان انتظار میرود که بر بازار دام نظارتی مستقیم داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید