به گزارش CNN فارسی، اسماعیل کوثری، از فرماندهان سپاه پاسداران و نماینده تهران در مجلس، در این باره گفت: «علت مهاجرت این افراد، پیشرفت کشور است تا در نهایت تجربه دانشمندان سراسر جهان با نخبگان کشور خودمان به اشتراک گذاشته شود اما برخی الکی این قضیه را بزرگ می‌کنند و در واقع به دنبال سیاه‌نمایی هستند.»_ آمریکا

او گفت: «هدف از طرح چنین موضوعاتی بدبین کردن مردم نسبت به نظام است و پرداختن به این مسائل بیشتر جوسازی است تا مردم را نسبت به نظام و مسوولان بدبین کنند، اگر نه خیلی‌ها برای کسب علم به کشورهای اروپایی و آمریکایی مهاجرت می‌کنند و این اصلا اشکالی ندارد.»

 

همچنین در حالی که حاشیه‌های مربوط به پسر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیسی طی روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری به یکی از پربحث‌ترین موضوعات تبدیل شده، روزنامه همشهری، وابسته به شهرداری تهران، از پسر انسیه خزعلی دفاع کرد.

 

این روزنامه نوشت: «پسر انسیه خزعلی که همه مراحل تحصیلی را در ایران طی کرده و هیچ دوره‌ای را در دانشگاه‌های خارجی نگذرانده، برخلاف ادعاهای مطرح شده، چه در زمان حضور در ایران و چه بعد از سفر به کانادا، درگیر فعالیت‌های مربوط به عرضه فیلترشکن به کاربران ایرانی نبوده ‌است.»

 

بر اساس برخی اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، حمیدرضا رضازاده، پسر انسیه خزعلی، معاون ابراهیم رئیسی، موسس و مدیر اجرایی شرکت «بترنت» بوده که خدمات وی‌پی‌ان به کاربران ارائه می‌کند.

خزعلی پیش از این مدعی شد سفر پسرش موقت بوده و برای توسعه و پشتیبانی یک مجموعه دانش‌‌بنیان است.

 

معاون ابراهیم رئیسی در امور زنان و خانواده، بدون این‌که به محل حضور فرزندش اشاره کند، در توییتر خود نوشت پسرش در ماه‌های آینده برمی‌گردد.‏

 

حمید رضازاده، فرزند انسیه خزعلی، متولد سال ۱۳۶۵ در تهران است. پدر او، سید محمدرضا رضازاده، در مهر سال ۱۳۸۴ و در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، استاندار فارس شد.

 

حمید رضازاده در سال ۱۳۹۰ شرکت «سامانه همراه پیچک» را در تهران تاسیس کرد که عمده فعالیتش در حوزه تولید نرم‌افزارهای موبایل بود. او پنج سال بعد زمانی که صداوسیما در یک برنامه تلویزیونی او را به عنوان کارآفرین نمونه دعوت کرد، اظهار داشت شرکتش را تنها با مبلغ چهار میلیون تومان که آن هم حاصل وام ازدواجش بوده تاسیس کرده است.

 

او همچنین در بخش دیگری از این برنامه مهاجرت نکردن اعضای شرکتش به خارج از ایران با وجود داشتن شرایط را تمایل آن‌ها برای ماندن در کشور توصیف کرد.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند خود او حالا دست‌کم چهار سال است ایران را به قصد زندگی در کانادا ترک کرده است.

 

در روزهای اخیر خبرهای زیادی درباره حضور فرزندان وزیران و مسئولان دولت سیزدهم در خارج از کشور منتشر شده است.

 

بر اساس گزارش ایران‌اینترنشنال، دو فرزند عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات دولت سیزدهم، تابعیت استرالیایی دارند.

 

پس از انتشار این گزارش، زارع‌پور در صفحه اینستاگرامش این موضوع را درباره اعضای خانواده و بستگان درجه یک خود تکذیب کرد.

 

با وجود این، مدارکی که در اختیار ایران‌اینترنشنال قرار گرفته‌اند، از جمله نسخه یک بلیت سفر، نشان می‌دهند دو فرزند او تابعیت مضاعف استرالیا دارند.

 

گزارش‌های دیگری هم درباره سکونت فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی در کشورهای غربی منتشر شده است.

 

از جمله معصومه ابتکار که پیش از انسیه خزعلی، معاون امور زنان رییس‌جمهوری در دوره روحانی بود، تنها یکی از صدها کارگزار جمهوری اسلامی است که علی‌رغم ضدیت با غرب، فرزندش قاره آمریکا را به جای ایران برای زندگی انتخاب کرده است.

 

پیش از این مرتضی میریان، رییس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران، بدون اشاره به جزییات، از زندگی چهار هزار نفر از فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در خارج از کشور خبر داد.

 

مجتبی ذوالنور، رییس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران نیز سال ۹۷ اعلام کرد باراک اوباما در جریان مذاکرات برجام به دو هزار و ۵۰۰ ایرانی تابعیت داده است.

 

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا نیز این موضوع را در توییتی بیان کرد اما جف پرسکات، از مقام‌های شورای امنیت ملی آمریکا در دولت اوباما، این سخنان را «مضحک» خواند

دیدگاهتان را بنویسید