CNN فارسی ؛ تارنمای خبری ایندیپندنت امروز به نقل از ریشی سوناک نوشت که این کشور برای تقویت توان نظامی و عملیاتی اوکراین در جنگ با روسیه، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند کمک نظامی در اختیار کی یف قرار می دهد.

لندن پیشتر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون پوند کمک در اختیار کی یف قرار داده بود که ۴۰۰ میلیون پوند آن شامل کمک های بشردوستانه و کمک مالی به دولت ولودیمیر زلنسکی می شد.

از زمان دخالت نظامی انگلیس در عراق و افغانستان اختصاص چنین مبلغی برای مخارج نظامی سابقه نداشته است.

به نوشته ایندیپندنت، این کمک نظامی شامل ۳۰۰ میلیون پوند تجهیزات جنگ الکترونیک از جمله رادارهای ضد توپخانه، تجهیزات اخلالگر جی پی اس و هزاران دستگاه دوربین دید در شب می شود.

از سوی دیگر بوریس جانسون نخست وزیر و بن والاس وزیر دفاع انگلیس اواخر ماه جاری میلادی میزبان نمایندگان شرکت های بزرگ دفاعی خواهند بود تا افزایش تولید برای پاسخگویی به تقاضای ناشی از جنگ در اوکراین و انصراف مشتریان جنگ افزارهای ساخت روسیه را بررسی کنند.

جانسون به تازگی و با بیان اینکه انگلیس نخستین کشوری بود که در حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه تسلیحات نظامی ارسال کرد، گفته بود که به حمایت از اوکراین تا هر زمان که لازم باشد ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: زمانی که نیروهای روسی در ماه ژانویه در مرزهای اوکراین تجمع کردند، ما جزو اولین کشورهای اروپایی بودیم که موشک های ضد تانک فرستادیم. می‌خواهم بدانید، و این را قبلاً در گفتگوی به ولودیمیر زلنسکی هم گفتم، تا زمانی که اوکراین بخواهد و به کمک ما نیاز داشته باشد، به این حمایت از این کشور ادامه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید