به گزارش CNN فارسی، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به دولت اوکراین قول داد در صورت لزوم در جنگ علیه روسیه سال‌ها از این کشور حمایت کند. بربوک این سخنان را در مصاحبه با روزنامه آلمانی “بیلد آم زونتاگ” روز یکشنبه ۲۸ اوت بیان کرد و گفت اوکراین در تابستان آینده نیز به سلاح‌های سنگین جدید دوستان خود نیاز خواهد داشت.

بربوک افزود: «اوکراین از آزادی و صلح ما نیز دفاع می‌کند و تا زمانی که لازم باشد ما از آنها حمایت مالی و نظامی می‌کنیم.» او یادآور شد که جنگ ممکن است سال‌ها طول بکشد.

وزیر خارجه آلمان نسبت به بحث‌های مربوط به “خستگی از جنگ” در آلمان هشدار داد و گفت همه در حال حاضر عواقب جنگ انرژی پوتین را احساس می‌کنند و تقسیم و شکاف اروپا بخشی از جنگ پوتین است که باید از آن جلوگیری کرد.

بربوک درخواست‌های ولفگانگ کوبیکی، معاون رئیس‌ پارلمان سراسری از حزب دمکرات آزاد برای استفاده از خط لوله نورد استریم ۲ دریای بالتیک برای تحویل گاز روسیه را رد کرد.

بریتانیا: پوتین در جستجوی ۱۴۰ هزار سرباز تازه‌نفس  

به گفته وزارت دفاع بریتانیا، ولادیمیر پوتین دستور داده است سقف نیروهای نظامی ارتش روسیه به یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۲۸ نفر افزایش یابد. این رقم تا پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین یک میلیون ۱۳ هزار و ۶۲۸ نفر بود. طبق دستور پوتین سربازگیری ۱۴۰ هزار نیروی تازه‌نفس از اول ژانویه ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

پوتین به دولت دستور داده است که بودجه افزایش نیروهای ارتش را تامین کند.

به گزارش وزارت دفاع بریتانیا هنوز مشخص نیست نیروی جدید از چه طریق جذب ارتش روسیه شود. سرویس مخفی بریتانیا تردید دارد که این امر “پیشرفتی در جهت تقویت توان رزمی روسیه” در اوکراین به همراه داشته باشد.

روسیه ده‌ها هزار سرباز خود را در جنگ اوکراین از دست داده و شمار اندکی از سربازان قراردادی جدید استخدام خواهند شد. علاوه بر این سربازان وظیفه مجبور نیستند خارج از خاک روسیه خدمت کنند.

روسیه در شش ماهه گذشته جنگ در اوکراین برای جبران نیروهای از دست داده خود مجبور شده است بحشی از نیروهایش را از قره‌باغ آذربایجان و سوریه فرا بخواند. اما نیروهای روسیه در قطب شمال حضور فعالی دارند.

حضور آمریکا و ناتو در قطب شمال

با توجه به افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه در منطقه اطراف قطب شمال، آمریکا و ناتو می‌خواهند حضور خود را در این محدوده تقویت کنند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته است ناتو باید حضور خود را در قطب شمال افزایش دهد و افزوده است: «مسکو در حال بازگشایی پایگاه‌های دوران شوروی و استقرارسلاح‌های جدید و پیشرفته مانند موشک‌های مافوق صوت در قطب شمال است. چین نیز علاقه فزاینده‌ای به قطب شمال نشان می‌دهد.»

قطب شمال شامل مناطقی از ایالات متحده آمریکا، دانمارک، فنلاند، ایسلند، کانادا، نروژ، سوئد و روسیه می‌شود.

آمریکا روز جمعه ۲۷ اوت اعلام کرد که اولین سفیر ویژه خود در قطب شمال را برای “پیشبرد منافع آمریکا و همکاری با متحدان و شرکای خود در قطب شمال” منصوب می‌کند.

زلنسکی: سیلوهای اوکراین هنوز تحلیه نشده‌اند

جنگ روسیه در اوکراین سبب بحران غله در جهان شد در حالی‌که انبارهای غله اوکراین هنوز پر هستند و تخلیه نشدند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین می‌گوید کی‌یف از زمان توافق میان ترکیه و سازمان ملل متحد، فقط یک میلیون تن محصولات کشاورزی را از طریق بنادر دریای سیاه خود صادر کرده است. به گفته زلنسکی میلیون‌ها تن غله از برداشت‌های قبلی هنوز تخلیه نشده و سیلوهای نگهداری غلات اوکراین پرهستند.

دیدگاهتان را بنویسید