به گزارش CNN فارسی ، این ماهی که نام اصلی آن SIO 21-37 است، جدیدترین ماهی اضافه شده به مجموعه مهره داران SIO است. مدیر بن فرابل به سی ان ان گفت این ماهی در سواحل لا جولا زنده پیدا شد اما در خشکی زنده نماند. بنا به گفته فربل، SIO 21-37 احتمالاً برای صدها سال حفظ خواهد شد.
این ماهی به دلایلی از جمله فرار از دست یک شکارچی و نداشتن قدرت کافی برای شنا کردن، ممکن است به ساحل رسیده باشد.

به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی، Lancetfish به خاطر چشمان بزرگ، آرواره های دندانه دار و بدن لغزنده خود شناخته شده است. Lancetfish که جزو گروه هرمافرودیت ها هستند، حیواناتی با هر دو اندام تولید مثلی، و آدمخوارهای بدنامی هستند که از ماهی ها و بی مهرگان دیگر نیز تغذیه می کنند. طول این ماهی به بیش از ۷ فوت می رسد و این ماهی به سختی غذای خود را هضم می کند.
او گفت: “بنابراین آنها رژیم غذایی بسیار متنوعی دارند، اما به نظر می رسد سایر لانست ماهی ها بسیار محبوب هستند. اما آنچه واقعاً جالب است این است که سایر لانست ماهی ها تا زمانی که طولشان حدود ۳ فوت شود، به سراغ رژیم غذایی متنوع نمیروند.”
فربل گفت اطلاعات کمی در مورد لانست ماهی و این رفتار خاص وجود دارد، زیرا آنها به راحتی در اعماق پایین تر مشاهده نمی شوند، حتی اگر در تمام اقیانوس های جهان یافت شوند. آزمایشگاه نمونه‌هایی از بافت گرفت که می‌توان از آن برای تعیین ژنتیک و سایر داده‌ها استفاده کرد.
فرابل گفت: از دیدگاه تحقیقاتی، لانست ماهی به ایجاد پنجره ای به شبکه غذایی اقیانوس باز کمک می کند. بنابراین، کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی حرکت نیتروژن و کربن در اقیانوس های باز و آنچه ممکن است برای فعل و انفعالات در مقیاس جهانی باشد، بسیار مهم است.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید