به گزارش CNN فارسی ، مقامات پارک ملی Zion اعلام کرده‌اند که از اول آوریل ۲۰۲۲، بازدیدکنندگانی که می‌خواهند از پیاده‌روی معروف “فرود فرشتگان” دیدند کنند، که از یک صخره‌ای به ارتفاع ۱۴۸۸ فوت می‌گذرد تا مناظر وسیعی از دره‌های زیر را نشان دهد، باید مجوز داشته باشند.

جف برادیباگ، سرپرست سرویس پارک ملی (NPS) در بیانیه‌ای گفت: فرود فرشتگان یکی از نمادین‌ترین مقاصد در پارک ملی صهیون است و صدور برخی مجوزها ، رفتن به آنجا را برای همه منصفانه می‌کند.

وی افزود: سیستمی که ما ایجاد کرده ایم ازدحام در مسیر را کاهش می دهد، نگرانی های ایمنی را برطرف می کند و برنامه ریزی قبلی را برای بازدیدکنندگان آسان می کند.
مسافران علاقه مند باید به وبسایت Recreation.gov رفته و ۶ دلار برای شرکت در قرعه کشی آنلاین بپردازند. دو نوع قرعه کشی وجود خواهد داشت: لاتاری فصلی و لحظه آخری.
بازدیدکنندگان خوش شانسی که مجوز را دریافت می کنند باید ۳ دلار برای هر نفر بپردازند. هزینه ها برای حمایت از پارکبانانی است که کنترل جمعیت و بررسی های مجوز را انجام می دهند.
البته مقامات مربوطه تأیید می کنند که سیستم مجوز جدید در حال پیشرفت است و پس از شروع آن بازدیدکنندگان را با اهدای جوایزی متفاوت تشویق به ثبت نام می کند.

پیاده رو “فرود فرشتگان” یکی از محبوب ترین ها در شبکه NPS است، اما می تواند خطرناک نیز باشد. از سال ۲۰۰۴ تاکنون ۱۰ مورد مرگ و میر در آنجا رخ داده است که آخرین مورد آن یک کوهنورد ۱۹ ساله است که طبق گزارش ها در پاییز ۲۰۱۹ از صخره سقوط کرد و جان باخت.
البته در این مکان همیشه ازدحام بیش از حد یک مسئله مهم بوده است.
در میان همه گیری ویروس کرونا، پارک های ملی آمریکا مملو از مسافران داخلی شد. پارک ملی آرچز، یکی دیگر از پارک‌های «میتی پنج» ، وقتی جمعیت بیش از حد بزرگ شد، مجبور شد بازدیدکنندگان را دور کند.

جنی آنزلمو-سارلز، سخنگوی ارشد NPS، به CNN گفت که سال ۲۰۲۱ “یکی از شلوغ ترین تابستان ها و شلوغ ترین سال های ما خواهد بود.”

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید